De autofabrikanten Ford en Toyota willen dat de automobielindustrie een standaard neerzet die het merkenbreed mogelijk moet maken dat apps die middels een open software concept beschikbaar komen, tegelijk in alle (nieuwe) auto’s op het digitale dashboard kunnen worden weergegeven.

Volgens de beide fabrikanten zal dit de acceptatie van de de connected car alleen maar vergroten. Daartoe hebben beide fabrikanten een non profit consortium opgericht die de standaard moet gaan stimuleren. Mazda, Suzuki en een aantal onderdelenfabrikanten hebben zich inmiddels gemeld om aan het consortium mee te gaan doen. Als basis voor de nieuw te ontwikkelen standaard is overigens het door Ford ontwikkelde open source netwerk Standard AppLink. Het consortium wordt voorlopig geleid door Ford manager Doug Vandagens. Hij wordt daarbij ondersteunt door Toyota manager Shigeki Tomoyama, president van de divisie Toyota Connected.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 februari 2025
Renault investeert in klassiekernetwerk
17 februari 2025
Nieuwe distributiestrategie Toyo Tires krijgt vorm
17 februari 2025
Ambitie hergebruik van onderdelen te verdubbelen
14 februari 2025
Claro neemt Starwash over
14 februari 2025
‘Remmenstof schadelijker dan dieselroet’
14 februari 2025
EasyPark Group neemt Parkopedia over
Meest bekeken berichten
Recente reacties