Met 50 procent meer exposanten belooft bandenbeurs The Tire Cologne (4 tot 6 juni in Keulen) een duidelijke verbetering te worden ten opzichte van de toch ietwat teleurstellende beurs in 2022.
Directeur van de beurs Ingo Riedeberger krijgt dan ook postieve reacties “van zowel terugkerende als nieuwe exposanten, zoals Maxxis en MRF in het wielen- en bandensegment, Heuver met zijn merk Albourgh, Euromaster en tyre24.com in het handelssegment, Vipal, B&J Rocket en Tech Europe in het vernieuwings- en reparatiesegment, en Würth in het equipmentsegment”.
Trends
De beurs wil nadrukkelijk meer zijn dan een gelegenheid voor de sector om zijn producten te laten zien. De beurs focust daarom op relevante trends die de business beïnvloeden. Om die reden is het concept van de Circular Economy Area ontwikkeld. Hier komen partijen samen die actief zijn in alle aspecten van de circulaire economie voor zover die met banden te maken hebben.
Een voorbeeld daarvan is AZuR, een alliantie voor de toekomst van banden, bestaande uit zestien partners, die bezoekers een beeld geven van het brede plaatje van circulariteit in de bandensector. Uiteraard zal ook bandenvernieuwing een belangrijke rol spelen op de beurs.
Werkplaats
Ook digitalisatie speelt in toenemende mate een rol in de bandenbranche. Dit stelt tevens meer eisen aan werkplaatsen. Om die reden werkt de beurs samen met de exposanten Hunter en Würth om door middel van een live workshop te ontdekken welke eisen er worden gesteld aan de werkplaats van de toekomst.