Slechts 31 procent van de autobezitters kiest exclusief voor de merkdealer als er een werkplaatsbezoek nodig is. Bij het universele autobedrijf is dat loyaliteitscijfer zelfs nog iets lager, namelijk 27 procent.

Uit GfK onderzoek blijkt dat 15 procent van de auto’s die in een jaar de dealerwerkplaats bezoeken in die periode ook nog een andere aanbieder van reparatie en/of onderhoud bezoeken. Daar verschillen de universele garages en de dealerwerkplaatsen overigens weinig van elkaar. Want 14 procent van de autobezitters die een universeel autobedrijf bezoeken, komen in dezelfde periode ook bij een andere onderhoudslocatie op bezoek.

GfK verzamelde de data van januari 2009 t/m juni 2010.

Klik hier voor de cijfertabel in groot formaat >>

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
13 december 2024
‘Behandel klant weer als koning’
13 december 2024
Rooskleurige toekomst voor universeel
13 december 2024
Mengelers breidt uit met Toyota Geelen Weert
13 december 2024
PPG valt in de prijzen met PPG LINQ™ Color
12 december 2024
Twee benoemingen in bestuur RAI Aftermarket
12 december 2024
Leasys breidt uit met privé-occasionlease
Meest bekeken berichten
Recente reacties