Onlangs werd bij Fource-grossier Cartal Rijsbergen het vernieuwde Bosch Connect-concept Drivelog voorgesteld aan de Bosch Car Servicebedrijven, die actief zijn in het bewerkingsgebied van deze grossier. Dat gebeurde na een uitgebreide proefperiode in Duitsland en een kleinere test in ons land, onder andere in samenwerking met een online verzekeraar.
De klant connected krijgen met Bosch en haar partners, is natuurlijk het belangrijkste doel van Drivelog. Daarvoor is het essentieel dat klanten bereid zijn hun data te delen met Bosch, of beter gezegd met zijn Bosch Car Service autobedrijf. Connected klanten vormen immers een belangrijke bron voor de werkplaats. In een tijd waarin automobilisten worden overspoeld door een golf aan dongels en blackboxen, moeten aanbieders zich goed van elkaar zien te onderscheiden. Bosch heeft een relatief hoge en positieve naamsbekendheid en dat helpt de Bosch Car Service autobedrijven natuurlijk bij hun lokale en regionale positionering. Bovendien heeft de fabrikant tal van diensten en mogelijkheden in Drivelog gestopt die de klant ervan moeten overtuigen toch vooral verbonden te zijn met het Bosch-netwerk. Meer comfort, meer besparing en meer veiligheid zijn de drie uitgangspunten waarmee Bosch de klanten probeert over te halen.