Ongeveer een half jaar na de lancering van Kost Dat door Van Heck Automaterialen is de offertemodule op een aantal punten aangepast. Zo kunnen deelnemende autobedrijven nu bijvoorbeeld per klus het arbeidstarief aanpassen en differentiëren in uur- en APK-tarief.
Tot nu toe hanteerde Kost Dat één uurtarief dat berekend werd voor zowel het vervangen van een accu, een uitlaat of bijvoorbeeld een distributieriem. Naar aanleiding van gebruikerservaringen en op verzoek van de markt kunnen autobedrijven vanaf nu per klus wisselen met deze tarieven, afhankelijk van de moeilijkheidsgraad van een klus. Ook ontvangt het autobedrijf nadat de consument een afspraak heeft gemaakt een zogenaamde afspraakcode.
Aan de lijst vaste klussen waarvoor de consument een offerte kan opvragen, is tevens de Airco Check toegevoegd. Het autobedrijf krijgt na bevestiging van een afspraak met een klant een zogenaamde afspraakcode. Deze code bevat een omvangrijke specificatie van de afgesproken klus. Naast de reparatietijden worden de te gebruiken onderdelen overzichtelijk opgesomd.
Johan van der Hoeven, directeur van Van Heck & Co: “De introductie van Kost Dat verloopt zeer succesvol. Van de 1.400 autobedrijven die tot nu toe door het team zijn bezocht, hebben ruim 600 garagebedrijven zich als deelnemer aangemeld. Ons promotieteam blijft voorlopig nog actief om door heel Nederland nog meer autobedrijven aan te kunnen sluiten.”
Naast een offertemodule binnen Kost Dat, is er ook een calculatiemodule beschikbaar. Het betreft de geüpdate versie van de vertrouwde Eurobutton’.