De zomer is weer voorbij en dus richten we onze blik op het Aftersalescongres, dat dit jaar zijn dertiende editie beleeft. Op 12 december 2024 zal het congres in het teken staan van technologische veranderingen en hoe het autobedrijf die kan inzetten om de klant te binden aan merk of onderneming, dan wel nieuwe verdienmodellen te ontwikkelen en te vernieuwen.

Een en ander vraagt om het maken van keuzes. Kunstmatige intelligentie, of artificial intelligence, zal bij toekomstige aftersalesactiviteiten een rol gaan spelen. Over the air, remote diagnostics en predictive maintenance zijn straks de normaalste zaak. Ga je daar als ondernemer in mee, of niet?

Autobedrijven, zowel dealers als universele garages, hebben wel een verdienmodel nodig dat aansluit op de gemaakte keuzes. Tegelijkertijd wordt het bestaande verdienmodel nog steeds gevoed door benzine en diesel, en op korte termijn door steeds meer plug-in hybrides. Ook betreden onder invloed van technologie nieuwe spelers het speelveld, met name in de onderdelendistributie, de ruggengraat van de aftersales. En al loopt de EV-transitie vertraging op, veranderingen in de automotive aftermarket lijken zich juist in een steeds hoger tempo te voltrekken.

Tijdens het 13e Nationaal Aftersalescongres op donderdag 12 december in Congrescentrum 1931 in ’s-Hertogenbosch zullen diverse sprekers hun licht laten schijnen over de ontwikkelingen in de aftersales en de aftermarket. Zij laten zien welke keuzes er in het merkkanaal en de onafhankelijke aftermarket worden gemaakt om vernieuwing af te dwingen.

Ontmoeting

We kunnen nog niet half voorzien welke invloed digitalisering, kunstmatige intelligentie en elektrificatie zullen hebben op onze business. Wat we wel kunnen doen, is kenners en vakgenoten bij elkaar brengen om een zo volledig mogelijk beeld te krijgen van wat er op de branche afkomt.

Het 13e Nationaal Aftersalescongres, dat ook dit jaar weer onder de inspirerende leiding staat van dagvoorzitter en techexpert Ben van der Burg, is behalve een bron van inspiratie ook de informele afsluiting van het aftersalesjaar 2024 en dé gelegenheid om 450 vakgenoten te ontmoeten en met hen van gedachten te wisselen over de nabije toekomst.

Uiteraard maken we ook dit jaar weer het veelgeprezen congresboek, met presentaties van de sprekers van het congres, aangevuld met bijdragen van experts van binnen en buiten de branche, om het geheel in een breder perspectief te kunnen plaatsen. Beter dan zo kunnen we u niet voorbereiden op wat er in 2025 komen gaat.

Inschrijving

De inschrijving voor het congres is reeds gestart en kan alleen via het inschrijfformulier op de speciale congreswebsite, www.aftersalescongres.nl. Zorg dat u op tijd uw plek reserveert en dan zien we u graag op 12 december op ons 13e Nationaal Aftersalescongres.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
31 maart 2025
Nicola Torregiani neemt Benelux-markt onder zijn hoede 
Meest bekeken berichten
Recente reacties