Na het succesvolle GoPro en directe navigatieconcurrent Garmin gaat TomTom nu ook actiecamera’s verkopen. De Bandit moet het navigatiebedrijf de broodnodige liquide middelen verschaffen in een dalende navigatiemarkt.

TomTom is al twee jaar bezig met de ontwikkeling van de Bandit. De verkoop van actiecamera’s, die veelal op een helm worden gemonteerd en zo spectaculaire beelden maken van skiërs of motorrijders, is sterk stijgende. Daar tegenover staat dat de afzet van navigatieapparatuur sterk dalend is. Volgens topman Harold Goddijn heeft dit marktsegment ongeveer een omvang van 1,5 miljard dollar op jaarbasis.

TomTom gaat zich onderscheiden door het bewerken en delen van filmmateriaal te vergemakkelijken. Het gebruikt daarvoor ook gps technologie, sensoren voor snelheidsbepaling en een hartslagmeter. Deze informatie maakt het mogelijk om snel te selecteren wanneer er de meeste actie plaatsvindt. De camera krijgt een prijskaartje van 429 euro en is vanaf mei beschikbaar.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
20 augustus 2025
Mini tipt berijder over onderhoudsbehoefte
20 augustus 2025
Stress bij rijden in het buitenland
20 augustus 2025
Auto als onderdeel van identiteit
19 augustus 2025
Drie finalisten BOVAG Onafhankelijk Autobedrijf van het Jaar 2025
19 augustus 2025
De Dorpsgarage start podcast
19 augustus 2025
Al 450.000 meldingen ANWB Alarmcentrale
Meest bekeken berichten
Recente reacties