“Jezelf naar winst bezuinigen gaat in elk geval NIET lukken”, schrijft Paul de Vries, oprichter van onder andere Nieuweautokopen.nl, op zijn LinkedIn. Hij geeft vijf tips, onder meer voor de werkplaats, om beter uit de crisis te komen.

Winst valt bijvoorbeeld te bereiken door zelf de auto op te halen, op een tijdstip in overleg. Dat levert een betere werkspreiding op dan elke klant standaard om 8.00 uur te ontbieden (in de wetenschap dat de monteur pas om 14.00 uur tijd heeft). Bovendien ontstaat door die alles-tegelijk-aanpak “planningstress” over leenauto’s en serviceritjes naar de klant thuis. De Vries oppert om in steden als Amsterdam en Rotterdam met Uber te werken voor shuttleritten.

Proefrit aan huis

Andere tips, naast de betere spreiding van binnenkomsten: leads écht opvolgen (“De klant is juist in deze periode online en zal dat nog wel even blijven”), proefrit aan huis (“Laat het zien op de website”), beter gebruik van crm (“Neem alle leads van de afgelopen zes maanden door”) en ‘training (“Stel de moeilijke vragen en formuleer samen de antwoorden”).

De Vries zegt dat ook hij ondanks de vijf tips in tijden van corona geen passende oplossing heeft “voor deze uitdagende periode.” Wel signaleert hij verschil tussen dealers, autobedrijven, salesmanagers en verkopers die “altijd maar zeggen waarom iets niet werkt ten opzichte van de bedrijven en verkopers die proberen het maximale uit hun kansen te halen.”

Lees hier de tips van Paul de Vries.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
24 oktober 2025
Netwerk Omoda & Jaecoo groeit naar twaalf dealer-partners
24 oktober 2025
Apk en betaalbaar onderhoud
23 oktober 2025
Optimal herziet assortiment motorsteunen
23 oktober 2025
BOVAG/RAI: 361.000 nieuwe auto’s in 2026
23 oktober 2025
Sustainable Repair Network AkzoNobel breidt zich uit
23 oktober 2025
VACO: Kwart auto’s rijdt op vierseizoenenbanden
Meest bekeken berichten
Recente reacties