Tijdens de Autoprofessioneel vakbeurs in Hardenberg wordt het nieuwe Prins Direct Liqui Max systeem geïntroduceerd. Bij motoren met een direct injectie brandstofsysteem kan hiermee de brandstof onder hoge druk (20-200 bar) direct in de cilinder wordt geïnjecteerd in plaats van in het inlaatspruitstuk. Autogas Nieuwenhuizen uit Rogat/Meppel & Emmeloord en Prins Autogas uit Eindhoven zullen het systeem vanaf eind 2010 voor een groot aantal verschillende merken en modellen gaan leveren.
Het voordeel van direct ingespoten motoren op LPG is dat vanwege het hogere octaan gehalte met nog een hogere druk als bij benzine, kan worden ingespoten. Dit heeft een veel lagere CO2 uitstoot als resultaat.
De realisatie en testfase van het systeem is mede mogelijk gemaakt door subsidie van OP-Zuid in samenwerking met de Europese Unie en de provincie Noord-Brabant. Op dit moment is Prins in de laatste ontwikkelingsfase aanbeland en ligt de focus op het uitbreiden van het aantal applicaties om een zo groot mogelijk pallet van merken en modellen aan te kunnen bieden bij de officiële marktintroductie eind 2010.