Volkswagen heeft zijn telematicaplatform omgedoopt naar We Volkswagen. In Duitsland lopen twee pilots met nieuwe services die Volkswagen hierop gaat aanbieden: We Park en We Deliver.

wedeliver-logo-800x800We Park spreekt voor zich en zal in diverse grote steden als parkeerservice gaan draaien. Los van We Park is in Nederland al een vergelijkbare parkeerservice actief onder de naam Parkmobile. Deze service is al beschikbaar voor eigenaren van Volkswagen, Audi, Seat en Skoda in de Mijn Volkswagen-app.

Pakketdienst

De andere dienst op We Volkswagen is een pakketafleverservice, Deze is nieuw voor Volkswagen en wordt begin 2018 in Duitsland geïntroduceerd. Met We Deliver kan de klant pakketten die online zijn besteld in zijn of haar auto laten afleveren. De kofferbak van de auto wordt na goedkeuring door de autobezitter met een éénmalige code door de betreffende bezorger geopend. Die zet vervolgens het pakket in de auto. Volvo en Mercedes-Benz hebben ook al een dergelijk in-car delivery-concept. Pon’s Automobielhandel laat weten dat zowel We Park als We Deliver pilots zijn van de fabrikant. Afhankelijk van de resultaten in Duitsland wordt gekeken of Volkswagen deze services ook in Nederland gaat aanbieden.

Naar 2025

Volkswagen ziet de auto als onderdeel van een digitaal platform, naast de werk- en de thuisomgeving. De grote doorbraak komt als alle diensten real time en als maatwerk voor de VW-bezitter/berijder plaatsvinden. Volkswagen heeft 2025 als belangrijk jaartal op het netvlies. Dat wordt in de ogen van directeur connected car Heike Huettel van Volkswagen een belangrijk omslagjaar.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
3 oktober 2025
Autotrack biedt SoH-certificaat bij (PH)EV
3 oktober 2025
5,4 procent meer occasions verkocht in september
3 oktober 2025
App vergelijkt kosten laden en tanken
3 oktober 2025
Innovaties in carwash
2 oktober 2025
Bart Boerboom verruilt Eurol voor Euromaster
1 oktober 2025
Nieuw vakblad in 2026: Aftersales Techniek
Meest bekeken berichten
Recente reacties