Vijftig procent van de nieuw verkochte Opels in Europa is volgens de fabrikant voorzien van Onstar, de persoonlijke connectiviteits- en service-assistent. Het Service Center heeft sinds de start, zomer 2015, al meer dan 21 duizend noodoproepen ontvangen.

Verder meldt Opel dat het aantal maandelijkse e-mails via Onstar met statusupdates over de auto is opgelopen tot boven de anderhalf miljoen. In de toekomst wil de autofabrikant ook diagnosealerts bieden. Op verzoek van de klant kan deze voertuiginformatie naar de dealer worden verzonden. Onstar biedt diensten als Automatic Crash Response, Vehicle Diagnostics, Stolen Vehicle Assistance en een 4G-LTE Wi-Fi Hotspot voor connectiviteit onderweg. Ter aanvulling introduceert het merk nu hulp met het boeken van een hotelkamer of vrije parkeerplaats. Dit gebeurt via parkeerserviceprovider Parkopedia. Via smartphones zijn Onstar-diensten al vier miljoen keer gebruikt. Verder zijn grofweg al 1,2 miljoen gesprekken behandeld en is de website al 2,3 miljoen keer gebruikt. Eind 2017 zal Opel Onstar in 33 Europese landen beschikbaar zijn, in 23 talen. In Nederland waren er eind februari ruim veertienduizend geregistreerde Opel OnStar gebruikers.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
14 januari 2025
Zorgen om aanrijdingen inspectievoertuigen
14 januari 2025
Stokvis Equipment Beissbarth-distributeur Nederlandse markt
14 januari 2025
CarGarantie: Verlengde garantie verhoogt omzet en rendement
14 januari 2025
Grossier Gamo wordt Bosch First Supplier Premium
14 januari 2025
Loon belangrijkste obstakel voor nieuwe cao
13 januari 2025
Bonden pleiten voor erkenningsregeling rijscholen
Meest bekeken berichten
Recente reacties