Klaar voor de toekomst met ESl[tronic] Evolution en Remote Diagnostics Service.

Partnercontent

Bosch ESl[tronic] 2.0 is geüpgraded naar ESl[tronic] Evolution, met een nieuw, intuïtief format en meer
informatie dan ooit tevoren. Wat kun je verwachten wanneer je vandaag je ESl[tronic]-scherm opent?
Productspecialist: Joel Trescher, Product Manager voor Remote Diagnostics, neemt je mee.

Wat is Remote Diagnostics Service (RDS) ?

Dankzij de Remote Diagnostics Service (RDS) zijn Bosch-experts in staat om op afstand specifieke diagnosetaken of programmaties uit te voeren die vaak enkel mogelijk zijn met de merkspecifieke tester. Dit is vooral handig bij bepaalde servicetaken, zoals sleutelcodering, trekhaakcodering, het inleren van componenten of het (her)programmeren van stuurapparaten. De service helpt monteurs met het uitvoeren van algemene motor- en voertuigupdates en -kalibraties, aangezien werkplaatsen verbinding moeten maken met het portaal van de voertuigfabrikant om deze taken succesvol uit te voeren.

RDS is een waardevolle aanvulling op ESl[tronic] Evolution, omdat het extra specifieke functies biedt. Samen vormen ze een volledige omsluitende oplossing voor de werkplaats.

Wat is er nieuw aan RDS ?

Dankzij feedback van klanten hebben we de dekking en stabiliteit van het systeem geoptimaliseerd, wat resulteert in een betere algehele gebruikerservaring. We blijven ook voortdurend in lijn met de fabrikanten. Als er vandaag een gloednieuwe VW geproduceerd wordt, zal RDS tegelijkertijd worden bijgewerkt.

Wat zijn de meest voorkomende redenen voor servicegebruik ?

Het programmeren van sleutels, het inleren van trekhaken en algemene software-updates van stuurapparaten. Het coderen van het stuursysteem is een veelvoorkomend verzoek, vooral bij nieuwere modellen en voertuigen met automatische parkeersensoren.

Zijn er toekomstplannen voor RDS ?

Momenteel werken we aan een chatoptie met live vertalingen om werkplaatsen te helpen hun problemen snel en eenvoudig op te lossen. Hierdoor kan de werkplaats zowel op afspraak een timeslot inboeken, alsook onmiddellijk geholpen worden voor dringende gevallen. We kijken ook naar mogelijkheden om de dekking van voertuigmerken uit te breiden, zoals voor Chinese elektrische voertuigen (EV’s) en kleinere merken.

Wat zijn de drie grootste voordelen van RDS ?

  1. Je hoeft niet te investeren in bijkomende hardware. Je kan je bestaande KTS 560 of KTS 590 gebruiken.
  2. Het maakt je Ieven eenvoudiger en bespaart je zowel tijd als geld.
  3. Je hoeft niet naar de fabrikant te rijden om problemen op te lossen. Alles wordt op afstand geregeld!

Hoe reserveer je een tijdslot ?

Om RDS te gebruiken, moet je je eerst registreren. Zodra je dat gedaan hebt, kun je gemakkelijk inloggen en een tijdslot reserveren. Op het door jou gekozen tijdstip word je gecontacteerd door een van onze remote experts die je verder begeleiden en de diagnose- of programmatietaak voor jou op afstand uitvoeren.

Joel’s insidertip

Download de app en ontvang eenvoudig ondersteuning vanaf je telefoon. Alle oplossingen zijn daar – van de mogelijkheid om de Remote Diagnostics Service te kopen en te boeken, tot training en video-oproepintegratie.

www.bosch-remotediagnostics.com

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
13 december 2024
Mengelers breidt uit met Toyota Geelen Weert
13 december 2024
PPG valt in de prijzen met PPG LINQ™ Color
12 december 2024
Twee benoemingen in bestuur RAI Aftermarket
12 december 2024
Leasys breidt uit met privé-occasionlease
12 december 2024
Nio opent batterijwisselstation in België
12 december 2024
FNV accepteert loonbod BOVAG niet
Meest bekeken berichten
Recente reacties