Met een omzet van bijna 3,1 miljard euro (een plus van 34,3 procent ten opzichte van 2021) heeft autoverhuurder Sixt in 2022 zijn beste jaar ooit gedraaid. Zelfs ten opzichte van het pre-coronajaar 2019 was de plus met 22,6 procent aanzienlijk.
De winst voor belastingen bedroeg 550 miljoen euro, wat een plus betekende van 24,4 procent ten opzichte van 2021 en een return on investment van 17,9 procent.
Groei
Voor 2023 verwacht Sixt opnieuw positieve resultaten, met opnieuw een aanzienlijke stijging in de omzet en een vergelijkbare winst voor belastingen als over 2022. Hiertoe wil Sixt zowel in groei als in kwaliteit investeren. Alexander Sixt, co-ceo van Sixt: “2022 was het tweede recordjaar op rij voor Sixt. De resultaten laten zien dat onze groep een aanzienlijk hoger niveau heft bereikt op het gebied van strategische positionering, verdiencapaciteiten en aanpassingsvermogen dan voor de Covid-pandemie. We hebben flink geïnvesteerd het afgelopen jaar, in ons wagenpark, medewerkers, technologie en marketing. Daarmee hebben we de basis gelegd voor toekomstige groei en het aanscherpen van onze positionering.”