De Fransman Antoine Burguière wordt per 1 april algemeen directeur van Citroën Nederland. Hij volgt daarmee de Frans-Nederlandse Louis Wyers op, die afgelopen drie jaar aan het hoofd stond van het bedrijf.

Wyers blijft aan als algemeen directeur voor DS Automobiles in Nederland. Daarnaast zal hij de totstandkoming van de nieuwe PSA-organisatie in Nederland voor de vier merken Peugeot, Citroën, Opel en DS Automobiles gaan leiden. Louis Wyers: “Ik ben er trots op afgelopen drie jaren dit iconische merk te hebben geleid met een diepgaande transformatie als resultaat. Het bedrijf en de hernieuwde dealer-organisatie in Nederland zijn klaar voor de toekomst en ik ben ervan overtuigd dat zij het beste niveau van comfort en zorgeloze mobiliteit zullen blijven aanbieden aan een grote groep tevreden klanten.”

Ervaring

Burguière (42) is sinds 2017 directeur marketing en communicatie voor Citroën in Spanje en Portugal. Hij heeft een brede ervaring in de automotive industrie, met verschillende functies bij Audi en Mitsubishi in Frankrijk. Daarna werd hij marketingdirecteur voor Fiat in Frankrijk en was hij onder meer verantwoordelijk voor de herpositionering van het merk Abarth.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
10 september 2025
Maxxis versterkt OE-portfolio
10 september 2025
Mercedes EQS rijdt 1205 kilometer op één lading
10 september 2025
’De turbo lijkt vaak schuldig, maar blijkt het slachtoffer’
9 september 2025
Twee nieuwe vestigingen James Autoservice
9 september 2025
Bart Timmermans koopt De Hoeve Multipower
9 september 2025
BOVAG wil meer ruimte om te ondernemen
Meest bekeken berichten
Recente reacties