De start van de nieuwste subsidieronde voor EV’s is inmiddels alweer twee maanden geleden. Voor AutoScout24 reden om de database in te duiken en de interesse rond de elektrische mobiliteit te monitoren. Het bedrijf constateert dat de gemiddelde vraagprijs wat afnam, maar dat het aantal leads ook daalde in februari ten opzichte van januari.

In januari was er flinke interesse in elektrische occasions: AutoScout24 deelde 16 procent meer leads met dealers dan in december. In februari daalde dit aantal weer met 13 procent. Deze trend is ook zichtbaar bij de nieuwe EV’s. In januari zijn er 22 procent meer leads verstuurd dan in december. In februari daalde het aantal leads weer met 36 procent. 

Prijs tweedehands EV was in februari 47.468 euro, duizend euro minder dan in januari. Ook de vraagt naar wat voor merken de gegadigden op zoek zijn is onderzocht. Respectievelijk de merken Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW, Audi en Ford blijken boven te komen. Specifiek hebben we het dan over de Audi E-tron, de Tesla modellen 3, S en X en de Porsche Taycan.

In december gaf ruim 1 op de 8 Nederlanders (13%) aan een tweedehands elektrische auto willen kopen, slechts 4% zegt een elektrische auto te willen leasen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 september 2025
VNA ziet mobiliteitstransitie stilvallen
17 september 2025
BOVAG negatief over ‘pseudo-eindheffing’
17 september 2025
Revisiemotor gaat stuk: non-conformiteit in de werkplaats
16 september 2025
RAI Vereniging: Mobiliteitsplannen onvoldoende
16 september 2025
Helft elektrische rijders haalt actieradius niet
16 september 2025
Cor Baltus draagt stokje over aan Marco Faulenbach
Meest bekeken berichten
Recente reacties