Alle support van een formule, maar toch de eigen naam op de gevel. Die visie blijft ook met het vernieuwde Autoservice Totaal prominent overeind. Tegelijk met de vernieuwing van het concept stapt ook een nieuwe formulemanager in: Hanno Brinkman. Een hernieuwde kennismaking met beide.

Het harde rood en geel maakt plaats voor zachte oranjetinten. De vluchtige kijker zou kunnen denken dat het nieuwe logo de hoofdletter A toont. Het gaat echter om de drie pijlers die elkaar symbolisch ondersteunen. Die pijlers zijn in willekeurige volgorde: eigen marketing-communicatie, training/technische ondersteuning en flexibel ondernemen. Of, in de woorden van Brinkman: “We gaan niet op de stoel van de ondernemer zitten. Die lokale held houdt de eigen naam op de gevel en de regie over zijn marketingbeleid.”

Hoewel veel ondernemers niet te klagen hebben over het werkaanbod benadrukt Brinkman het belang van marketing om die klandizie te behouden. “Er is altijd verloop en je moet als ondernemer zichtbaar zijn en blijven om te voorkomen dat je links of rechts wordt ingehaald door actieve concurrenten. Als Autoservice Totaal ondersteunen we de ondernemer maximaal op dat vlak.”

Hanno Brinkman, de nieuwe formulemanager van het vernieuwde Autoservice Totaal.

TECH360

De vernieuwing behelst meer dan alleen een verjonging van het logo en de huisstijl. Met training en technische ondersteuning van TECH360 is de autokennis up-to-date te houden en zijn innovaties bij te benen. In het nieuwe Autoservice Totaal is TECH360 inbegrepen, maar dat betekent wel dat de formulevergoeding stijgt. Dat klopt. Maar de waarde van de verschillende tools binnen het vernieuwde Autoservice Totaal overstijgen de kosten van de maandfee enorm.”

Marketing

Met zaken als een startpakket, halfjaarlijkse huis-aan-huis flyers en promotiemateriaal krijgt de ondernemer de basis-ingrediënten aangereikt. “De ondernemer kan vervolgens zelf naar wens dingen personaliseren zodat het eigen wordt.” Met Garagevergelijker.nl en online reviews via Klantenvertellen.nl vergroot het autobedrijf de online zichtbaarheid en er wordt geholpen de vindbaarheid te optimaliseren en ook de sociale media worden niet vergeten. Optioneel kan de deelnemer nog kiezen voor specifieke modules zoals LeaseProf, Tyres-On, NexDrive en WESP. Inmiddels hebben bijna 30 ondernemers gekozen voor het vernieuwde Autoservice Totaal!

Foto boven: De lokale held concentreert zich onder eigen naam op de lokale klantenkring en weet zich gesteund door een landelijke organisatie.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
21 januari 2025
Tesla Model 3 blijft courant dankzij prijsdaling
21 januari 2025
Meer auto’s gestolen, minder teruggevonden in 2024
21 januari 2025
De Klok importeur Falken in Nederland
21 januari 2025
ING: Nieuwverkoop valt terug naar 370.000 in 2025
21 januari 2025
Groen licht voor overname Nord-Ostsee Automobile
21 januari 2025
KwikFit opent vestiging in Den Hoorn
Meest bekeken berichten
Recente reacties