Banden zijn een cruciaal onderdeel van het onderstel van de auto en in belangrijke mate bepalend voor de rijveiligheid. Banden en bandenservices zijn dan ook twee pijlers onder elk aftersalesbeleid. LKQ Fource ontwikkelde hiervoor enkele jaren terug het concept Autobandenpartner, dat aan een upgrade toe is en bovendien een andere naam krijgt.

De EV-transitie en de opkomst van ADAS zorgen ervoor dat steeds meer werkplaatsactiviteiten rondom het onderstel zijn geconcentreerd. Dat geldt ook voor auto’s met een verbrandingsmotor. Banden, remmen, sensoren, radar, camera’s, stuurinrichting en zelfs de verlichting zijn geïntegreerd in ADAS en dus onderdeel van het onderstel. Alles om te zorgen dat de auto maximaal grip op het wegdek houdt.

Klantenbinding

Voor LKQ Fource was deze verknooptheid van systemen de belangrijkste reden om het landelijke concept Autobandenpartner te verbreden en te transformeren naar Grip Expert. “Doel is het deelnemende autobedrijf zowel richting particulier als zakelijke rijder nog beter te positioneren als dé specialist die alles van het onderstel en de aanverwante technologie weet en ook weet hoe de auto zijn maximale rijveiligheid behoudt”, legt conceptmanager Dennis van Eijkelenborg uit.

Met Grip Expert wil LKQ Fource ook de klantenbinding tussen autobedrijf en werkplaatsklant versterken, op basis van professionaliteit. “De klanten van Grip Expert krijgen een levenslange garantie op hun bij het betreffende autobedrijf aangekochte en gemonteerde banden, tot een profieldiepte van 1,6 millimeter zelfs”, aldus Van Eijkelenborg.

De door iGarage ontwikkelde app van Grip Expert moet de binding tussen de klant en de werkplaats versterken en het aantal klantcontactmomenten op een positieve manier optimaliseren.

App

Voorwaarde voor deze garantie is wel dat de bandenklant loyaal is aan het autobedrijf en de door iGarage ontwikkelde Grip Expert-app downloadt. Via deze app wordt namelijk het slijtageproces en daarmee het garantiepercentage van de banden bijgehouden. De app biedt ook inzage in de onderhoudshistorie, zorgt voor een tijdige apk-melding, heeft een afsprakenagenda en is tevens een digitale klantenkaart. Van Eijkelenborg: “De formule Grip Expert heeft inhoudelijk ook een professionelere invulling dan Autobandenpartner had. Er is uitgebreide marketingondersteuning om niet alleen klanten te trekken, maar vooral om ze te behouden voor de betreffende Grip Expert en daarbij het aantal contactmomenten te optimaliseren. ”

Opleiding

Iedere ondernemer, manager en werkplaatsmedewerker ervaart de steeds toenemende complexiteit van auto’s en de diversiteit aan toegepaste technologieën. Om de klant de beste productkeuze te bieden en de beste dienstverlening te leveren is kennis onontbeerlijk. Daarom is een meerjarig opleidingstraject, inclusief e-learningmodules, onderdeel van Grip Expert. De opleiding omvat technische trainingen op het gebied van, onder andere, bandentechniek, wielen, remsystemen, ADAS, wielgeometrie en uitlijnen. Daarnaast worden ook de commerciële vaardigheden van de Grip Expert aangescherpt.

Foto boven: Dennis van Eijkelenborg, conceptmanager Grip Expert en Moobi: “Om de banden- en werkplaatsklant de beste productkeuze te bieden en de beste dienstverlening te leveren is kennis onontbeerlijk.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
31 maart 2025
Nicola Torregiani neemt Benelux-markt onder zijn hoede 
31 maart 2025
Toyota populair op Urk, BMW domineert in Blaricum en Bloemendaal
31 maart 2025
Apk significante aanjager werkaanbod
28 maart 2025
Systeem Kia waarschuwt voor naderende hulpdiensten
28 maart 2025
Vakgarage vernieuwt magazine Dichtbij
Meest bekeken berichten
Recente reacties