PSA koestert grote ambities op de aftermarket. In een gesprek met Aftersales Magazine ontvouwt topman Christophe Musy zijn kijk op de business. “2018 wordt het jaar van de waarheid.”

Op de Nederlandse markt neemt PSA met zijn multimerkconcept Euro Repar Car Service een relatief bescheiden plek in. Actueel zijn er tien operationeel, met daarnaast de concrete inschrijving van 25 additionele vestigingen. Al met al denkt men uit te komen op zo’n honderd vestigingen, eind dit jaar. “We hanteren geen al te harde criteria”, opent Musy ons gesprek. “Uiteraard ligt er een minimumverplichting ten aanzien van de Eurorepar-onderdelen. Daarnaast is er het gebruik van onze website en communicatiemiddelen, alsmede tools zoals de catalogus. Toch is het een licht concept, je kunt al met weinig investering instappen. Ten aanzien van het aantal monteurs is er geen ondergrens.”

Plankgas

Bekijk je het op mondiaal niveau, dan hebben Musy c.s. in de afgelopen jaren plankgas gegeven. Nog niet eens zo lang geleden was Euro Repar Car Service een Frans netwerkje van universele garages. Anno 2018 is het concept sterk internationaal en zijn drieduizend bedrijven aangesloten. Daarmee is de koek nog niet op. “We willen naar de tienduizend in 2021. Als je het negatief benadert, moet er dus nog zeventig procent van het werk gedaan worden. Ik redeneer liever andersom, en kijk naar de ongelooflijke inspanning die al is verricht. Het lijkt een enorme klus die voor ons ligt, en ik ben de laatste om te zeggen dat het makkelijk is. Anderzijds: dit jaar verwachten we in China achthonderd nieuwe vestigingen te starten. Kijk, dan gaat het snel. Voor mij persoonlijk is het geweldig om te zien hoe we behalve in Nederland ook in bijvoorbeeld Sjanghai, Sao Paulo, Buenos Aires en Madrid onze deuren openen.” Lees het hele artikel in nummer 4 van Aftersales Magazine, dat vrijdag 20 april is verschenen.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
31 maart 2025
Nicola Torregiani neemt Benelux-markt onder zijn hoede 
Meest bekeken berichten
Recente reacties