James Autoservice breidt zijn werkplaatsconcept uit met elektrische mobiliteitsoplossingen. De komende maanden worden alle ruim zeventig autobedrijven die bij James zijn aangesloten gecertificeerd Moobi-center. Hiertoe hebben James en Moobi vandaag tijdens de Autoprof-vakbeurs in Gorinchem een exclusieve samenwerkingsovereenkomst getekend.

Een James Moobi-center biedt aan zijn klanten een scala aan mobiliteitsdiensten, waaronder de mogelijkheid tot het (snel) opladen van de auto. Ondersteund door trainingen biedt de vestiging ook onderhoud en reparatie aan elektrische voertuigen.

Moobi

Het Moobi-center is een concept van Sergoyne Diagnostics, de Belgische, tot de LKQ-familie behorende onderneming die elektrische mobiliteits- en connectiviteitsdiensten aanbiedt. Tot voor kort waren deze diensten vooral gericht op de Belgische markt. Onder de vleugels van LKQ worden ze nu Europees uitgerold, in Nederland door James. “Voor veel universele autobedrijven is dit een nieuwe markt. De vraag naar deze diensten is mede ontstaan door onze contacten met leasemaatschappijen en fleetowners”, legt directeur Denis van Altena van James uit. “Zij zien langzamerhand het aantal elektrische voertuigen in hun wagenparken toenemen. Ondanks dat het om nog relatief kleine aantallen auto’s en voertuigen gaat, willen deze ondernemingen, waarvoor het netwerk James al de ROB-werkzaamheden uitvoert, dat wij ook die aftersalesdiensten voor EV’s gaan verlenen. Daarnaast beluisterden wij bij meerdere van onze deelnemers al langer de wens om het onderhouden van elektrische auto’s op te pakken. Die wens en de kans om met Moobi in zee te gaan hebben we samengevoegd.”

Partners

Moobi is daarnaast actief op zoek naar partners die hun EV’s bij hun netwerken onder willen brengen. Van Altena: “Daaronder zijn diverse nieuwe aanbieders van elektrische auto’s. Er zijn in binnen- en buitenland voldoende initiatieven die – soms als niche – elektrische voertuigen in met name stedelijke regio’s aanbieden. Het zijn vaak nieuwe merken die nog geen aftersalesnetwerk hebben en dus behoefte aan externe partners, zoals Moobi en James.” Denis van Altena (foto rechts), directeur James Autoservice, en Roel Keunen, salesmanager Moobi, tekenen de exclusieve samenwerkingsovereenkomst die het mogelijk maakt dat alle bij James aangesloten autobedrijven een gecertificeerd Moobi-center worden.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
31 maart 2025
Nicola Torregiani neemt Benelux-markt onder zijn hoede 
Meest bekeken berichten
Recente reacties