Technologie zorgt voor een kantelpunt in de manier waarop we met de klant en zijn of haar data omgaan. Technologie beslist deels al naar welk autobedrijf de auto voor onderhoud, banden, een reparatie, een update of schadeherstel gaat.

De rode draad tijdens het 12e Nationaal Aftersalescongres is te laten zien wat de inzet van technologie kan zijn om uw op de klant gerichte verdienmodel handen en voeten te geven; u te laten zien welke factoren de toekomstbestendigheid van uw verdienmodel kunnen raken, in positieve en negatieve zin.

Kunstmatige intelligentie (KI), of artificial intelligence (AI), zal bij de aftersalesactiviteiten een rol gaan spelen. Predictive maintenance, ofwel het tijdig aangeven van een onderhoudsmoment, is al jaren een heel normale zaak. Het grote verschil met vroeger is dat dit moment via het dashboard aan de berijder werd gemeld. Vervolgens moest de berijder zelf het initiatief nemen de auto naar het autobedrijf van zijn of haar keuze te brengen, of een praatpaal van de ANWB moest opzoeken.

Sprekers

Peter Zijlstra
Cor Baltus
Johan van der Hoeven
Kees Verhoeven

Nu zorgt de stroom data uit het voertuig ervoor dat ook buiten de berijder om diverse partijen worden gewaarschuwd dat er een potentiële werkplaatsklant is, zonder dat die berijder dat zelf nog weet! Middels over the air worden al aanpassingen gedaan op het moment dat de fabrikant het wil, niet de klant. Die veranderende aftersalesdynamiek zorgt ervoor dat er juist nu geïnvesteerd moet worden in de relatie met de klant, online en offline.

Op 13 december, tijdens het 12e Nationaal Aftersalescongres in Den Bosch, zullen onder leiding van techexpert Ben van der Burg onder anderen Peter Zijlstra van Mercedes-Benz, ceo Cor Baltus van Alliance Automotive Group Benelux (tevens president van Figiefa), directeur Johan van der Hoeven van LKQ Fource (tevens voorzitter RAI Aftermarket), dataspecialist Kees Verhoeven en hoofdredacteur Jos Veldhuisen van Aftersales Magazine de zaal meenemen in de actuele ontwikkelingen die het speelveld van de aftersales en de aftermarket zullen beïnvloeden.

Inschrijven kan via de speciale congreswebsite, www.aftersalescongres.nl.
Graag zien we u op 13 december in 1931 Congrescentrum in Den Bosch.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties