Tesland uit Almere, bekend als leverancier van accessoires voor Tesla, start nu ook een lijn met onderdelen.

In de aftermarket valt te beluisteren dat de serviceverlening rondom Tesla een stuk beter kan. Loopt het merk voorop als het gaat om elektrisch rijden, connectiviteit (over the air updates bijvoorbeeld) en autonoom rijden; als het gaat om de aftersales, de benodigde dienstverlening ten aanzien van de werkplaatsactiviteiten, dan loopt Tesla achter bij menig andere autofabrikant. Dat biedt kansen aan ondernemingen die inspelen op de vraag van berijders van de modellen uit het inmiddels flink gegroeide Tesla-wagenpark. Inmiddels lopen de nodige auto’s uit hun garantietermijn, waardoor steeds meer eigenaren voor service aankloppen bij het (universele) autobedrijf. 

Slijtdelen

Een ondernemer die daarop inspeelt, is Herbert Kats van Tesland uit Almere. Hij is geen onbekende in Tesla-land en maakte naam als leverancier van in eigen huis ontwikkelde accessoires voor Tesla. Kats: “Ik ben een enthousiaste Tesla-rijder, heb er meerdere zelfs. Ondanks het feit dat ik het merk door en door ken, ben ik net als vele andere Tesla-bezitters toch wel teleurgesteld in de aftersalesservice. Omdat wij door onze goede naam in accessoires redelijk bekend zijn onder Tesla-rijders, krijgen wij geregeld vraag naar slijtdelen. Die leverden en monteerden we vroeger niet, maar sinds kort hebben we dat toch opgepakt.”

De onderdelen waar Kats veel vraag naar krijgt, zijn met name aandrijfassen, stuurdelen, interieurfilters, accu’s, remschijven en remblokken, koplampen en reparaties van de beeldschermen. “Die vraag komt overigens niet alleen van particuliere Tesla-bezitters, maar ook van een groeiend aantal autobedrijven.”

Herbert Kats: “Onderdelen voor Tesla zijn niet altijd makkelijk verkrijgbaar. Dat gat, daar zijn wij in gesprongen.”

Aftersales

Autobedrijven die wel eens een Tesla in hun werkplaats krijgen, kunnen op de website van Tesland een account aanmaken en de onderdelen tegen aantrekkelijke voorwaarden aanschaffen. Voor zijn eigen bedrijf ziet Kats hierin kansen voor structurele groei. “Het wagenpark Tesla’s begint te verouderen. Ze lopen uit de garantie en dan blijkt Tesla voor dit soort aftersalesactiviteiten in de ogen van de klant niet alleen erg prijzig, maar de wachttijden op een afspraak en de leveringen van onderdelen kunnen soms een hele uitdaging zijn. We ervaren dat daarom steeds meer universele autobedrijven Tesla’s in de werkplaats krijgen. Onderdelen zijn dan niet altijd makkelijk verkrijgbaar. Sommige gerenommeerde onderdelenfabrikanten zijn er wel mee bezig, maar verkopen nog te vaak nee. Dat gat, daar zijn wij in gesprongen.”

All-in-one-shop

“Ons doel is om een all-in-one-shop te worden voor zowel nationale als internationale bedrijven die onderdelen voor Tesla zoeken. Mede door onze contacten met de diverse fabrikanten die onze accessoires produceren, hebben we nu deze onderdelenlijn opgezet.” 

Deel dit artikel op

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
6 september 2024
Meest bekeken berichten
Recente Reacties
  • Jeroen Blankestijn on De strijd om brons: “Jos, Volgens mij vergeet jij nog een importeur met 3 winkels… 🙂sep 6, 11:56
  • Henk on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Ik vraag mij af als dit wel mag en rechtsgeldig is om het te verhogen met 100%, dit mag volgens…sep 5, 19:35
  • Henk on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Boten zit de ellite op en veel zwartgeld dus die pakken ze niet, Zich zelf bijten doen ze niet.sep 5, 19:33
  • Henk on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Daar gaat het mis, voor de belasting is een camper juist een personen auto. Als ze gewoon zeggen een camper…sep 5, 19:31
  • Eric van Gurp on Helft lichte bedrijfswagens nu Euro 6: “Dan kunnen we binnenkort ook weer 130 op snelweg. De uitstoot is dan nu ook veel minder als 5 jaar…sep 2, 15:38