Voor het overgrote deel van de autobedrijven geldt dat zij het zich niet kunnen veroorloven om zich te specialiseren in één merk, of bepaalde werkzaamheden. “De werkplaats van morgen moet een alleskunner zijn.”

Die opvatting deelde Jos Veldhuisen, hoofdredacteur van Aftersales Magazine, met de bezoekers van het 12e Nationaal Aftersalescongres op 13 december in het 1931 Congrescentrum in ’s-Hertogenbosch. En nee, het autobedrijf hoeft dat niet als eenpitter te verwezenlijken. Door de schaalgrootte uit te breiden, meerdere vestigingen te hebben, kun je als universeel autobedrijf nog steeds alles kunnen. “We moeten naar minder en grotere bedrijven.”

En wie zich wel specialiseert, moet bereid zijn te fungeren als schakel in een keten. Bovenal moet het autobedrijf zorgen dat het personeel getraind is om op de hoogte te blijven van de laatste technologische ontwikkelingen en daadwerkelijk aan alle merken te kunnen werken.

Jos Veldhuisen kreeg bijval van Gerard ten Buuren, die daar als voorzitter van de BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven nog aan toevoegde dat de samenwerking tussen universele autobedrijven en leasemaatschappijen de komende jaren enorm zal toenemen en dat het goed is als autobedrijf daarop in te spelen.

Banden

In een van de laatste slides van zijn presentatie vestigde Jos Veldhuisen nog de aandacht op banden, in menig autobedrijf een ondergeschoven kindje, maar de branche drijft op banden, aldus de hoofdredacteur, die erop wees dat veel werkzaamheden in het autobedrijf samenhangen met het onderstel, meer dan met de aandrijflijn, en dat het dus loont om meer aandacht aan banden te besteden.

Lees voor de visie van BOVAG op de toekomst van het onafhankelijke autobedrijf ook het interview dat Aftersales Magazine had met Gerard ten Buuren.

Deel dit artikel op

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
15 oktober 2024
Meest bekeken berichten
Recente Reacties
  • Fred on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Volgens mij staat je verzekering dan ook stil.sep 25, 15:15
  • Els Vermeulen on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Waarom word de Caravan niet belast daar rijden er nog meer van op de wegen. .sep 24, 09:35
  • Tim on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Schande en nog eens schande wat die klote regering nu weer wil doen met de motorrijtuigenbelasting,in 2014 hebben ze dit…sep 20, 11:48
  • Jeroen Blankestijn on De strijd om brons: “Jos, Volgens mij vergeet jij nog een importeur met 3 winkels… 🙂sep 6, 11:56
  • Henk on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Ik vraag mij af als dit wel mag en rechtsgeldig is om het te verhogen met 100%, dit mag volgens…sep 5, 19:35