Vanaf 2020 zullen de banden van Viking in Nederland exclusief door Fource en zijn partnernetwerken, waaronder Vrooam, worden aangeboden. Dat maakte directeur Johan van der Hoeven bekend tijdens de huisbeurs van Fource, Automotive Expo, in Eindhoven.

De afgelopen jaren is Fource, zeker wat betreft afzetvolumes, een serieuze partij op de bandenvervangingsmarkt geworden. Binnen de groep had iedere grossier zijn eigen afspraken met leveranciers, met bijbehorend merkenportfolio.

Strategisch

De laatste anderhalf jaar is echter gebleken dat de bandenbusiness – bandenvervanging en bandenservices – meer aandacht verdient en zelfs een strategische productgroep is geworden. Ook op langere termijn met bijvoorbeeld EV’s, zullen banden een belangrijke productgroep zijn. “Om die reden hebben we in overleg met bandendistributeur Inter-Sprint besloten om de exclusieve verkoop van het door Continental geproduceerde bandenmerk Viking op ons te nemen”, aldus Johan van der Hoeven, directeur van Fource.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
31 maart 2025
Nicola Torregiani neemt Benelux-markt onder zijn hoede 
Meest bekeken berichten
Recente reacties