AAS komt met consumentenlabel Dagherstel

Schadeketen AAS heeft vandaag het consumentenlabel AAS Dagherstel gelanceerd. Deze cosmetische herstelservice zal ketenbreed worden ingezet en de komende maanden bij alle 84 vestigingen worden doorgevoerd. Het is voor het eerst dat de keten zich actief op de wa-markt gaat begeven.

Na een marktonderzoek onder autobezitters en een pilotfase van Dagherstel bij AAS Forepark in Den Haag (waar de coöperatie zelf voor een derde deel in participeert), acht de keten de tijd rijp voor de introductie van het label.

Overigens blijkt uit het onderzoek dat de meeste consumenten eigenlijk niet zo gek weten over herstel, zowel mannen als vrouwen. “Ook uit dit onderzoek blijkt weer dat er onder consumenten nog veel onduidelijkheid heerst over cosmetisch herstel”, aldus Nicole Spenkelink, directeur AAS. “Wij spelen daarop in met een laagdrempelige toegang tot het herstel van kleine schades. We proberen het zo makkelijk en transparant mogelijk te maken: klanten weten direct wat het kost, hoe lang het gaat duren en welke garantie ze krijgen.”

Rondom de introductie van het label is dan ook een complete campagne ontwikkeld met heldere illustraties (auto met kras, bumper met deuk, dashboardschade) zonder het gebruik van ingewikkeld vakjargon. Met een eenvoudige ‘menukaart’ met alle diensten, inclusief prijzen, hoopt AAS Dagherstel de particuliere wa-markt voor zich te winnen. Overigens wordt de keten met deze cosmetische herstelservice ook actief in de gestuurde schade, richting verzekeraars.

Te duur & geen tijd

Voor het consumentenonderzoek werden 825 autobezitters gevraagd en bleek bijvoorbeeld dat 69 procent wel een kleine schade wil laten herstellen, maar niet direct weet wat ze moeten doen of bang zijn dat het te duur is en teveel tijd kost. “Terwijl tweederde van de autobezitters het wel belangrijk vindt dat hun auto schadevrij is, zowel aan de binnen- als buitenkant”, aldus Spenkelink.Vaktermen, zoals spot repair of uitdeuken zonder spuiten, blijken sowieso relatief onbekende termen bij veel consumenten, zo wordt in het onderzoek geconcludeerd.

Het label werd gelanceerd bij De Dames van Hurkmans, de ‘autoboutique’ in Den Bosch, die zich richt op vrouwen en waar de afgelopen periode ook al de nodige, positieve ervaringen zijn opgedaan met Dagherstel.

Lees in de aankomende editie van Aftersales magazine het interview met Nicole Spenkelink.

Ivonne Vermeulen

Eindredacteur Aftersales Magazine. Ivonne heeft een rijke bagage waarin journalistieke waarden en kennis van de autobranche bijeenkomen. Dankzij haar rol binnen Focwa's Carrosserie beschikt zij bovendien over een indrukwekkend netwerk in de schadeherstelbranche.

Van Ivonne Vermeulen zijn er nog 343 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Ivonne Vermeulen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.