Bosch lanceert diagnosetester KTS 250

Onder de naam KTS 250 lanceert Bosch een nieuwe diagnosetester, ontwikkeld voor eenvoudig en mobiel gebruik in de werkplaats. De doelgroep: fastfitters, kleinere werkplaatsen, schadeherstellers en pechhulpverleners.

Maar ook voor gebruik aan de receptie of als extra toestel in grote werkplaatsen is de KTS 250 volgens de fabrikant geschikt. De tester draait op een nieuwe, op Android gebaseerde gebruikersinterface. Hij is uitgerust met de ESItronic-werkplaatssoftware en kan een complete diagnose van stuurapparaten op bijna elk type personenauto op de markt uitvoeren.  De software dekt tot nu toe 150 automerken. Daarmee is ze even uitgebreid en volledig als de ESItronic 2.0 op de grotere diagnosetesters van Bosch. De resolutie van 1024 x 600 pixels zorgt volgens de fabrikant voor duidelijk leesbare tekst en afbeeldingen. Voor oudere voertuigen zijn specifieke OBD-adapterkabels beschikbaar. Er is verder voorzien in een printfunctie en gei?ntegreerde lithium-ion-batterij.

DoIP Ethernet

De KTS 250 ondersteunt DoIP, de nieuwe Ethernet-gebaseerde diagnose-interface die veel hogere overdrachtsnelheden toelaat. Bijwerken van gegevens gebeurt online via een WLAN-verbinding en zonder extra DVD-station of computeraansluiting. Bosch stelt de nieuwe tester deze week voor op Automechanika Frankfurt.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Avatar