Verkoop allseason-banden stijgt sterk

Het universele autobedrijf blijkt haar klanten met name zomerbanden te verkopen, hoewel het aandeel allseason-banden blijft stijgen. Ondanks dat steeg ook het aandeel zomerbanden weer, ten koste van de winterbandenverkoop. Dat blijkt uit de WESP-cijfers (data afkomstig van bijna 1.100 autobedrijven) over de afgelopen 12 maanden.

Nu de bandenwisselweken er weer aankomen een trend om bij stil te staan. Zeker nu de meeste bandenfabrikanten hun aanbod all season op orde hebben en de consument vaker vraagt om dit type band. Kijken we naar de afgelopen 5 jaar, dan is het aandeel van de allseason-banden van 10,4 procent in 2017 toegenomen tot gemiddeld 21,2 procent over de afgelopen 12 maanden. De afgelopen twee maanden lag het aandeel volgens de bandendistributeurs zelfs al op bijna 30 procent!

Aandeel bandentypen in procenten

20212020201920182017
Winterbanden3,57,912,313,713,9
Allseason-banden21,218,716,112,810,4
Zomerbanden75,373,471,773,575,7
ASM | 13092021 | Bron: WESP

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1683 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *