De uniforme uitstraling van een keten, met behoud van een eigen, regionale aanpak. Het lijkt niet alleen goed voor universele garagebedrijven. Ook dealers en autofabrikanten moeten zich aanpassen aan de lokale markt.

In de onafhankelijke aftermarket wordt met diverse werkplaatsconcepten gestreefd naar een uniforme uitstraling. Goede voorbeelden zijn Bosch Car Service of Autocrew van Bosch, Checkstar van Magneti Marelli en AD Autobedrijf, waarbij de aanduiding autobedrijf nog wel eens wordt vervangen door een lokale variant zoals AD Werkstatt (Duitsland) of AD Garage (Frankrijk).

Steeds vaker vraagt de dealerwereld zich af of alles nog wel in een eenduidige, herkenbare vorm moet worden gegoten. Volgens ICDP (onderzoeksbureau voor het merkgebonden kanaal) zouden autofabrikanten zich moeten afvragen of het nog wel een houdbare, verstandige strategie is om één dealerstandaard te hanteren binnen Europa.
Ketenvorming kan natuurlijk talloze voordelen bieden, maar door verdere schaalvergroting kan ook een grotere afstand ontstaan met de klant.

Lees hier het volledige artikel in Aftersales Magazine zeven >>

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
18 april 2025
Schadeafhandeling Toyota Nederland via Openclaims
18 april 2025
Harvest Automotive benoemd tot officiële distributeur Atera
18 april 2025
Invoering betaald parkeren: ‘Het interesseert de gemeente niet’
17 april 2025
One-stop-shop-visie krijgt vorm
17 april 2025
42 procent minder verkeersdoden in 25 jaar
17 april 2025
Geen extra monteur maar extra bruggen
Meest bekeken berichten
Recente reacties