Ga naar de inhoud
  • Adverteren
  • Proefnummer
  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Magazines Archief
  • Aftersales Congres
  • Aftersales Truck
  • Over ons
  • Contact
  • Adverteren
  • Proefnummer
  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Magazines Archief
  • Aftersales Congres
  • Aftersales Truck
  • Over ons
  • Contact
Facebook-f X-twitter Youtube Linkedin-in
  • Nieuws
  • Algemeen
  • Werkplaats
  • Retail
  • Connected Car
  • Schadeherstel
  • Leasing
  • Productnieuws
  • Jobs
  • Nieuws
  • Algemeen
  • Werkplaats
  • Retail
  • Connected Car
  • Schadeherstel
  • Leasing
  • Productnieuws
  • Jobs
Algemeen
  • Volkswagen presenteert nieuwe identiteit
  • Emil Peeters
  • augustus 23, 2019
  • IAA, logo, merkidentiteit, Volkswagen
  • 93 x bekeken

Tijdens de komende IAA in Frankfurt (12-22 september) presenteert Volkswagen zijn nieuwe logo en een nieuwe merkidentiteit. “Het doel is om een nieuwe, allesomvattende klantbeleving te creëren, die wereldwijd en via alle kanalen modern en aansprekend is”, aldus Volkswagen.

Centraal in de nieuwe identiteit, of ID.3 zoals Volkswagen het zelf noemt, staan begrippen als ‘elektrisch’, ‘100 procent connected’ en CO2-neutraal. De nieuwe identiteit is onder Volkswagens designchef Klaus Bischoff in eigen huis ontwikkeld. “De nieuwe merkidentiteit reflecteert mobiliteit, als natuurlijk onderdeel van het dagelijks leven. Volkswagen heeft daarin altijd een sleutelrol gespeeld. En dat doet het ook in dit nieuwe tijdperk waarbij ‘digital first’ het motto is”, aldus Bischoff.

Menselijk

Volkswagen wil met de nieuwe identiteit een menselijker gezicht tonen. Het wil niet langer een perfecte reclamewereld neerzetten. Mensen worden in het nieuwe beeldmateriaal dan ook belangrijker dan de auto zelf.

Na de onthulling van het nieuwe logo tijdens de IAA zullen wereldwijd bij zo’n tienduziend Volkswagen-dealers in totasal zo’n zeventigduizend logo’s moeten worden vervangen.

Tesla

Dat Volkswagen met de nieuwe identiteit vol inzet op elektrisch rijden is een ontwikkeling die al een jaar of vier geleden is ingezet. Deze week werd daarbij in de media het gerucht verspreid dat Volkswagen interesse zou hebben om aandelen Tesla te kopen en zo toegang te krijgen tot de technologie van Tesla op het gebied van batterijen, opladen en de bijbehorende software. Persbureau Reuters citeert een woordvoerder van Volkswagen, die stellig ontkent dat die belangstelling zou bestaan. “De speculatie over het kopen van aandelen Tesla in Manager Magazin is ongegrond.” 

Manager Magazin lijkt echter goed ingelicht te zijn. Zo schreef het tijdschrift dat Volkswagen-ceo Herbert Diess geregeld met Tesla-ceo Elon Musk praat vanwege Tesla’s kennis van software en batterijen. Herhaaldelijke pogingen om te komen tot een samenwerking zouden tot dusver door Tesla worden afgehouden.

VorigeVorig artikelRemco Otte: van 12 naar 24 Volt
Volgend artikelNieuwbouw Sjouke Dijkstra eindelijk openVolgende

Emil Peeters

Emil is een ervaren redacteur met een brede belangstelling en een heldere schrijfstijl. Hij komt met enkele doortastende vragen snel tot de kern van de zaak.
Bekijk de laatste artikelen van Emil Peeters
Deel dit artikel op​
  • Gerelateerde berichten
Scout wil makkelijk te repareren auto’s
9 januari 2025
Rivian plant joint venture met Volkswagen
26 juni 2024
Autonome technologie Mobileye voor ID. Buzz AD
26 maart 2024
VW selecteert premium laadlocaties
3 januari 2024
Duitse autobouwers: Chinezen zijn niet het probleem
1 december 2023
De Chinezen zijn klaar voor de overname
18 oktober 2023
  • Meepraten? Laat hier je reactie achter

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
6 juni 2025
Toyota en Suzuki in top 10 klantvriendelijkste bedrijven
6 juni 2025
EV wordt rijdende buurtbatterij
6 juni 2025
Sprookje
5 juni 2025
Alles-in-één energiebeheersysteem Elecq
5 juni 2025
Smidts neemt Ford in Assen over van Wensink
5 juni 2025
Ecobat verkoopt batterijdistributie aan investeerder
Meest bekeken berichten
.
  • Onderdelen (8.170)
  • Equipment (8.144)
  • Autoverkoop +17,5 procent in april (8.101)
  • Lichter staal van Tata Steel (3.034)
  • APK-regelgeving krijgt update (1.484)
  • Schade door wasstraat. Wie betaalt? (1.188)
  • BOVAG en vakbonden melden onderhandelingsresultaat cao (828)
  • Kassa belicht terugroepactie ‘natte’ distributieriem Puretechs (766)
  • ‘EV maakt Europese auto-industrie kapot’ (749)
  • Onzekerheid troef over auto uit China (653)
Recente reacties
  • Peter Dallinga on Apollo: Merk Vredestein blijft bestaan: “Die Hongaarse troep wil je toch niet onder je auto…” mei 22, 15:45
  • Fred on Camperaars tegen MRB-verhoging: “ik betaal €.98,00 en dat wordt €.196,00 per maand. Dat is toch niet normaal meer . Winterszit ik in Spanje…” mei 4, 15:08
  • Engelbert Groothuis on Personenauto’s steeds langer, breder en zwaarder: “We lezen allemaal al waar dit naar toe gaat.. Belasting over formaat? Dus de al jaren lang geleden gemaakte plannen…” apr 28, 11:19
  • Jan Harm Metting on Landelijke staking donderdag en vrijdag: “Je zal maar bij voorbeeld een garagebedrijf exploiteren met een 6 tal medewerkers die allemaal een verschillende wens hebben. Wie…” mrt 26, 16:58
  • Roel Douwes on In Memoriam Frans van Heck: ‘Sterker door strijd’: “Ik (Roel Douwes) ben in 1980 aangenomen door Frans van Heck & Bas Brand. Na een opleiding van ongeveer 2…” mrt 22, 14:42

Een onafhankelijk vakblad dat gemaakt wordt door specialisten pur sang met tientallen jaren ervaring.

Aanmelden nieuwsbrief
Informatie
  • Over ons
  • Adverteren off- en online
  • Proefnummer aanvragen
  • Magazine archief
  • Algemene Voorwaarden
Tip de redactie

Heeft u interessant nieuws voor onze redactie?

 

Stuur uw bericht dan hier in:

Tip de redactie
Contact
  • Aftersales Magazine
  • Raadhuisstraat 1a
  • 4835 JA Breda
  • 076-5780630
  • post@aftersalesmagazine.nl
Facebook-f X-twitter Youtube Linkedin-in
  • Home
  • Adverteren
  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Aanvragen proefnummer
  • Jobs
  • Algemene voorwaarden
  • Contact
  • Home
  • Adverteren
  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Aanvragen proefnummer
  • Jobs
  • Algemene voorwaarden
  • Contact
© 2025, “Aftersales Magazine” Alle Rechten voorbehouden

Gemaakt met de kracht van