Partspoint Group introduceert het online offerteplatform Lageautokosten.nl. Hiermee kunnen consumenten op basis van prijs, locatie en reviews een autobedrijf kiezen. Het gaat daarbij om zowel auto-onderhoud als reparatieopdrachten.
Het offerteplatform werkt met het onafhankelijke klantbeoordelingssysteem ‘Klantenvertellen’. In enkele stappen weet de bezoeker hoe een autobedrijf presteert op diverse criteria. Vervolgens kan er direct een afspraakverzoek worden gedaan. De consument krijgt op basis van kentekengegevens een aanbieding op maat voor de opgegeven werkzaamheden. Partspoint ziet toe op een correcte vergelijkingsbasis.
Leadgenerator
Voor het garagebedrijf is lageautokosten.nl vooral een extra leadgenerator. Daarnaast wordt het vaak tijdrovende offerte- en afspraakproces deels uit handen genomen. Maar bovenal past volgens Partspoint de website bij “de consument van vandaag, die online actief is en gemak en transparantie op prijs stelt.” Naast de prijs is het vertrouwen in het garagebedrijf belangrijk. “De auto-onderhoud- en reparatiemarkt wordt enerzijds steeds transparanter, anderzijds ook gecompliceerder”, zegt Sila van Voorden, formule accountmanager. “Met Lageautokosten.nl zorgen wij dat de consument correct kan vergelijken: appels met appels. Prijsvergelijkingen zijn dan ook altijd gebaseerd op eenzelfde aanbod van onderdelen. De expertise van Partspoint komt daarbij goed van pas.”