Koskamp en Sator tekenen partnership

Grossier Koskamp heeft dinsdag de handtekening gezet onder een overeenkomst met Sator. Hierin wordt de rol van het zelfstandige Koskamp in het landelijke netwerk, zoals dat inmiddels in bezit is van Sator, geregeld.

De overeenkomst kreeg de passende titel Full Force. Adriaan Roggeveen: “Dat staat niet voor niets voor Volle Kracht Vooruit. In de overeenkomst is de samenwerking binnen de netwerken van Sator en de zelfstandige grossier formeel geregeld.” Sator maakte eerder al bekend om buiten de overnamestrategie ook strategische partnerships met zelfstandige grossiers te sluiten.

“De samenwerking tussen Koskamp en Van Heck (Sators moedermaatschappij) was de afgelopen 25 jaar al op dit niveau”, zegt Bram Koskamp. “Door middel van deze overeenkomst leggen we dat formeel vast. In een sterk veranderende markt, waarin er sprake is van een duidelijke consolidatie, is het voor zowel Koskamp als Sator van belang dat we deze stap zetten”, aldus Bram Koskamp.

‘Niets veranderd’

Johan Koskamp benadrukt dat er wat hem betreft eigenlijk niets veranderd. “Mijn zakelijke relatie met Van Heck dateert uit de zestiger jaren en onze wederzijdse loyaliteit heeft onze beide bedrijven geen windeieren gelegd. Door de inkoopkant van ons bedrijf goed te regelen konden wij ons altijd concentreren op onze klant. De marketingconcepten van Van Heck zijn zonder uitzondering allemaal in goede samenspraak met ons uitgerold.”

In 1991 konden de klanten al online bij Koskamp bestellen met een piepend modem en een telefoonlijn. “Wij waren ook het eerste bedrijf dat Van Hecks logistieke filosofie met frequente dagelijkse levering aan het garagebedrijf, gestalte gaf. Met Van Hecks H-base en Mijngrossier.nl hebben wij de basis gelegd voor professioneel onderdelen bestellen door het autobedrijf. Nu komt ruim tachtig procent van alle bestellingen online binnen. Daarmee houden wij de kosten laag en kunnen we onze afnemers een goede service en de beste prijs bieden”, aldus Johan Koskamp.

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1678 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *