Veranderende schadeherstelmarkt vraagt om flexibele leveranciers

Na bijna 35 jaar werkzaam te zijn geweest bij PPG (voorheen ICI Autocolor) heeft directeur Sjaak van der Burgt de pensioengerechtigde leeftijd bereikt. Maar wie dacht dit het einde is van zijn carrière heeft het mis. Het is voor Van der Burgt zelfs de start van een nieuw werkzaam hoofdstuk in de schadeherstelbranche.

“Ik ben te ongeduldig voor een leven achter de geraniums. Stilzitten of wandelingen met een hond dan wel een leven vol citytrips is niks voor mij. Zolang ik gezond ben en iedere ochtend wakker wordt met het gevoel van ‘ik wil nog wat bereiken’, blijf ik actief. Mijn ambities omtrent het inspelen op de ontwikkelingen in de schadebranche worden niet minder omdat ik 65 ben geworden. Sterker nog, nu mijn opvolger bij PPG in Wijchen het roer heeft overgenomen, stap ik een trapje naar beneden in de bedrijfskolom. Ik ga me commercieel roeren in de lakdistributie.”

Branchekennis

Waarom dat? “De schadebranche verandert in een rap tempo. Marktverhoudingen wijzigen en het werkaanbod is onzeker. Dat vraagt om leveranciers die flexibel zijn, die met de schadehersteller meebewegen.”

Wat ga je precies doen? “Ik ga samen met een aantal grote lakdistributeurs, die overigens klant zijn bij PPG, een invulling geven aan een efficiëntere distributie van onder andere autoreparatielakken. Onder andere de lakdistributeurs Hodij, Coating Groep Holland en Auto Color Friesland willen graag gebruik maken van de opgebouwde ervaring en mijn branchekennis. Daar ben ik blij om, want het betekent dat ik iedere dag een doel heb waar ik niet alleen mijn ambities kwijt kan, maar ook kan bijdragen aan een positieve stap voorwaarts met deze lakdistributeurs. De schademarkt staat structureel onder druk, zal moeten veranderen en een business model ontwikkelen dat sterk zal afwijken van hoe we nu nog tegen de schadesector aankijken. Daarom moeten nu stappen gezet worden. Samen met de lakdistributeurs ga ik daar invulling aan geven.”

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1699 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *