Ongeveer vijftien maanden na de start van Autocrew in Nederland werd midden november het eerste jaarcongres gehouden. Meer dan 200 deelnemers, zowel Autocrew-leden, grossiers als leveranciers, waren aanwezig.
Er werd bekend gemaakt dat Autocrew verder wil groeien naar 170 leden eind volgend jaar. Formule-eigenaar Bosch maakte in februari dit jaar nog bekend om eind 2011 minimaal 105 vestigingen te hebben. De teller staat nu op 75.
“De meeste garagebedrijven moesten elkaar nog leren kennen, waardoor er weinig informatie uitgewisseld werd. Het jaarcongres was een ideale gelegenheid om een Autocrew-groepsgevoel te creëren en te stimuleren. Dit deden we onder andere door een aantal leden in de kijker te zetten en hun ervaring als Autocrew-lid te delen met de andere aanwezigen”, licht Gerwin Vegter, marketingdirecteur Frankrijk en Benelux, toe.
Het voorbije jaar werd niet alleen aan ledenwerving gedaan, maar ook hard gewerkt aan de uitbouw van de interne organisatie binnen Bosch en het ontwikkelen van ondersteunende middelen voor het netwerk. “Het team bestaat uit Eric Rietveld (verkoopmanager Benelux), Marieke Groeneveld (conceptmanager) en de conceptadviseurs Nieck van Dam, Tom Becks, Han Overweg en Armando Boom. Zij zijn nu compleet en goed ingewerkt. Verder hebben we de deelnemerssites opgezet en marketingmateriaal ontwikkeld”, aldus Vegter.
Tijdens het congres werd stilgestaan bij de technische ontwikkelingen op gebied van hybride, waar Bosch een rol in speelt. Er waren ook workshops rond de Euro 5-norm en de FSA diagnosetesters van Bosch.