Om de doorlooptijd van schadeherstel te verlagen, wordt gezocht naar allerlei manieren om het herstelproces te verkorten of te optimaliseren, zonder in te boeten aan kwaliteit uiteraard. Care Autoschade startte onlangs met een initiatief, volgens sommigen trendsettend.

De doorlooptijd van het schadeproces verkorten kan op meerdere manieren. Herstelketen Care Autoschade introduceerde ruim een jaar geleden een project om door middel van het optimaliseren van de onderdelenvoorziening, tijd te winnen in het herstelproces. Op dit moment wordt dat project geëvalueerd in samenwerking met een aantal automobielimporteurs en logistieke dienstverlener Parts Express.

Maar bij Care wordt ondertussen ook naar andere mogelijkheden gezocht om de doorlooptijd van bepaalde schadestromen te verkorten. Zo is het zogenaamde STP-concept van start gegaan (STP staat voor stationaire productie).

In de praktijk betekent dit dat de auto niet van zijn werkplek komt tijdens het herstelproces. Voor dit project liet Care een speciale werkplek ontwikkelen, waar naast de de- en montagewerkzaamheden, ook kan geworden voorbewerkt en gespoten. Kortom; een werkplek waar kleine tot middelgrote schades door één medewerker kunnen worden afgehandeld.

Lees hier in Aftersales Magazine nummer 10 het volledige artikel >>

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
31 oktober 2025
Van Mossel neemt Polestar Amsterdam over
31 oktober 2025
Omzet LKQ stijgt 1,3 procent in derde kwartaal 2025
31 oktober 2025
Aankoopadvies voor een hefbrug
30 oktober 2025
Evo Parts sluit zich aan bij AllParts
30 oktober 2025
Indicata: Occasionmarkt EV normaliseert
30 oktober 2025
Continental blijft onderdelenportfolio uitbreiden
Meest bekeken berichten
Recente reacties