Uit een onderzoek van vakblad Kfz-Betrieb en KÜS blijkt dat 55 procent van de Duitse automobilisten onderhoud of reparatie laat uitvoeren door een merkdealer. De fitter is met drie procent het minst populair, de universele garage scoort in het onderzoek 27 procent.

Er wordt ook door vijf procent van de ondervraagde automobilisten zelf geklust aan de auto. Acht procent heeft dit jaar nog geen tijd gehad om de auto te (laten) onderhouden en twee procent is als ‘overig’ bestempeld.

Ook is 89 procent van de respondenten uit het onderzoek de laatste twee jaar niet gewisseld van autobedrijf. Redenen om wel te wisselen (elf procent) zijn de aanschaf van een nieuwe auto en de hoogte van het werkplaatstarief.

Overigens is de kwaliteit van het onafhankelijke autobedrijf volgens 66 procent van de Duitsers even goed als van de merkdealer, terwijl 21 procent de universeel ‘minder vakbekwaam’ vindt. Twaalf procent vindt juist de merkdealer minder kwaliteit leveren dan de universele garage.

Het prijsimago van de dealer is niet zo goed te noemen. Ruim 85 procent denkt goedkoper uit te zijn bij de onafhankelijken, elf procent denkt hetzelfde kwijt te zijn bij de dealer als bij de universeel.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
6 juni 2025
Toyota en Suzuki in top 10 klantvriendelijkste bedrijven
6 juni 2025
EV wordt rijdende buurtbatterij
6 juni 2025
Sprookje
5 juni 2025
Alles-in-één energiebeheersysteem Elecq
5 juni 2025
Smidts neemt Ford in Assen over van Wensink
5 juni 2025
Ecobat verkoopt batterijdistributie aan investeerder
Meest bekeken berichten
Recente reacties