Halfords wil binnen twee jaar doorgroeien naar 70 op franchise leest geschoeide winkels. Met name in de grote steden zou de auto- en fietsaccessoires-winkel nog enkele witte plekken kunnen opvullen. Dat zegt woordvoeder Peter Verveen.
Met de 70 winkels is een landelijke dekking meer dan ingevuld, vindt Verveen: “Op het moment zijn er 52 Halfordsvestigingen maar met name in Utrecht, Amsterdam, Den Haag en Gooi en Eemland liggen nog mogelijkheden.“
Verveen gelooft heilig in de Halfords-formule alleen zullen er duidelijke aanpassingen komen om Halfords in het hier en nu te plaatsen als merk en winkel. “Wellicht de belangrijkste les die we uit het faillissement hebben getrokken, is dat er nu geen misverstanden kunnen bestaan tussen beleidsbepalers en uitvoerenden. Elke franchisenemer heeft zijn eigen verantwoordelijkheid naar de klanten toe. Dat scheelt. Ook ben ik ervan overtuigd dat er een markt is en blijft voor de winkels van Halfords. Onze winkelformule heeft geen directe concurrent. Dat gaan we zeker uitbouwen.”
Overhead
Verveen verwacht binnen twee maanden met grote aanpassingen te komen: “Ik wil daar nu nog niets over zeggen maar dat we Halfords gaan aanpassen in positieve zin moge duidelijk zijn. Anders zouden we niets geleerd hebben van het faillissement. Ook op het gebied van overhead zullen we gaan omvormen. Zo zullen er tussen de vijf en tien mensen op het hoofdkantoor komen te werken. Dat is wat anders als bij het oude Halfords waar 80 personeelsleden werkten. Eveneens binnen twee maanden zal er een nieuwe website en webshop komen die geheel up to date zijn. We zien de toekomst met vertrouwen tegemoet.”