De uniforme uitstraling van een keten, met behoud van een eigen, regionale aanpak. Het lijkt niet alleen goed voor universele garagebedrijven. Ook dealers en autofabrikanten moeten zich aanpassen aan de lokale markt.

In de onafhankelijke aftermarket wordt met diverse werkplaatsconcepten gestreefd naar een uniforme uitstraling. Goede voorbeelden zijn Bosch Car Service of Autocrew van Bosch, Checkstar van Magneti Marelli en AD Autobedrijf, waarbij de aanduiding autobedrijf nog wel eens wordt vervangen door een lokale variant zoals AD Werkstatt (Duitsland) of AD Garage (Frankrijk).

Steeds vaker vraagt de dealerwereld zich af of alles nog wel in een eenduidige, herkenbare vorm moet worden gegoten. Volgens ICDP (onderzoeksbureau voor het merkgebonden kanaal) zouden autofabrikanten zich moeten afvragen of het nog wel een houdbare, verstandige strategie is om één dealerstandaard te hanteren binnen Europa.
Ketenvorming kan natuurlijk talloze voordelen bieden, maar door verdere schaalvergroting kan ook een grotere afstand ontstaan met de klant.

Lees hier het volledige artikel in Aftersales Magazine zeven >>

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
21 november 2025
Bob Velthuis beoogd voorzitter BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven
21 november 2025
Gaspedaal.nl analyseert 14 miljoen apk-rapporten
21 november 2025
‘Geen grossierswisseling voor een concept’
21 november 2025
Meer en meer particulieren aan de EV
20 november 2025
Van Mossel neemt twee Britse dealergroepen over
20 november 2025
TransConnect breidt uit op Duitse markt
Meest bekeken berichten
Recente reacties