De uniforme uitstraling van een keten, met behoud van een eigen, regionale aanpak. Het lijkt niet alleen goed voor universele garagebedrijven. Ook dealers en autofabrikanten moeten zich aanpassen aan de lokale markt.

In de onafhankelijke aftermarket wordt met diverse werkplaatsconcepten gestreefd naar een uniforme uitstraling. Goede voorbeelden zijn Bosch Car Service of Autocrew van Bosch, Checkstar van Magneti Marelli en AD Autobedrijf, waarbij de aanduiding autobedrijf nog wel eens wordt vervangen door een lokale variant zoals AD Werkstatt (Duitsland) of AD Garage (Frankrijk).

Steeds vaker vraagt de dealerwereld zich af of alles nog wel in een eenduidige, herkenbare vorm moet worden gegoten. Volgens ICDP (onderzoeksbureau voor het merkgebonden kanaal) zouden autofabrikanten zich moeten afvragen of het nog wel een houdbare, verstandige strategie is om één dealerstandaard te hanteren binnen Europa.
Ketenvorming kan natuurlijk talloze voordelen bieden, maar door verdere schaalvergroting kan ook een grotere afstand ontstaan met de klant.

Lees hier het volledige artikel in Aftersales Magazine zeven >>

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
12 december 2025
Plan je moment!
12 december 2025
Ruim 100 euro verschil in kosten van laden
12 december 2025
Niet gedeeld, wel zelfrijdend
12 december 2025
Revisie krijgt eindelijk de aandacht die het verdient
11 december 2025
‘Voorkeur voor originele onderdelen daalt’
11 december 2025
Vijftig tinten aftersales
Meest bekeken berichten
Recente reacties