De uniforme uitstraling van een keten, met behoud van een eigen, regionale aanpak. Het lijkt niet alleen goed voor universele garagebedrijven. Ook dealers en autofabrikanten moeten zich aanpassen aan de lokale markt.

In de onafhankelijke aftermarket wordt met diverse werkplaatsconcepten gestreefd naar een uniforme uitstraling. Goede voorbeelden zijn Bosch Car Service of Autocrew van Bosch, Checkstar van Magneti Marelli en AD Autobedrijf, waarbij de aanduiding autobedrijf nog wel eens wordt vervangen door een lokale variant zoals AD Werkstatt (Duitsland) of AD Garage (Frankrijk).

Steeds vaker vraagt de dealerwereld zich af of alles nog wel in een eenduidige, herkenbare vorm moet worden gegoten. Volgens ICDP (onderzoeksbureau voor het merkgebonden kanaal) zouden autofabrikanten zich moeten afvragen of het nog wel een houdbare, verstandige strategie is om één dealerstandaard te hanteren binnen Europa.
Ketenvorming kan natuurlijk talloze voordelen bieden, maar door verdere schaalvergroting kan ook een grotere afstand ontstaan met de klant.

Lees hier het volledige artikel in Aftersales Magazine zeven >>

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
28 oktober 2025
Chemie Auwa in duurzamer verpakking
28 oktober 2025
Guinness World Record voor Kia PV5 Cargo
28 oktober 2025
De beleving van elektrisch rijden
27 oktober 2025
Univé: Meer aanrijdingen op eerste dag wintertijd
27 oktober 2025
Toyota-diagnoseapparatuur voor VETOS-leden
27 oktober 2025
Ayvens zet in op e-commerce
Meest bekeken berichten
Recente reacties