De Duitse autoserviceketen ATU (600 vestigingen, waarvan tien in ons land), is aan een herstructurering bezig. Recent werd door investeringsmaatschappij Hayfin 75 miljoen aan ATU uitgeleend, omdat ATU ondanks de marktomstandigheden de nodige groeiambities heeft en daar is geld voor nodig.

In FT werd bekend gemaakt dat KKR, de Amerikaanse investeringsmaatschappij die ATU in 2004 voor 1,45 miljard euro kocht, een afschrijving van 500 miljoen euro moet nemen. Daarmee komt het aandeel dat KKR nog in ATU heeft op ongeveer tien procent uit. Andere schuldeisers hebben eveneens tientallen miljoen afgeschreven. Overigens hebben deze partijen opnieuw 100 miljoen euro in ATU gestoken.

In totaliteit werd vorige week de schuldenlast van ATU met 600-700 miljoen euro verlaagd tot 150 miljoen euro, waarmee de balans weer dragelijk is geworden. Mede daarom kan er een investeringsbudget van bijna 200 miljoen euro worden vrijgemaakt.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties
  • Xander van Pelt on Symboolpolitiek rond youngtimers: “Interessant artikel wat een aardig beeld schetst op de omvang van de youngtimermarkt én de werkelijke gevolgen ervan in het…nov 24, 08:27
  • Freek Blekxtoon on Martin Kaspers nieuwe algemeen directeur AllParts Nederland: “Fantastisch nieuws voor Allparts en Martin, gefeliciteerd! Een heel goede match, de goede man bij de goede club. Heel veel…nov 23, 20:34
  • Barend Luiting on Symboolpolitiek rond youngtimers: “Mooie reactie, Bart, dank. Ik analyseerde begin 2021 wat er nog van bouwjaar 2015 rondreed na de termijn van vijf…nov 22, 11:36
  • Bart van den Acker on Symboolpolitiek rond youngtimers: “Voor wat betreft de bijtelling van Youngtimers zou het een veel beter plan zijn de regeling te handhaven, maar de…nov 20, 12:44
  • René Wienen on Camperaars tegen MRB-verhoging: “dat zou ik ook graag weten dan weet ik waar ik zeer zeker NIET OP STEM.nov 3, 23:19