Slechts 31 procent van de autobezitters kiest exclusief voor de merkdealer als er een werkplaatsbezoek nodig is. Bij het universele autobedrijf is dat loyaliteitscijfer zelfs nog iets lager, namelijk 27 procent.

Uit GfK onderzoek blijkt dat 15 procent van de auto’s die in een jaar de dealerwerkplaats bezoeken in die periode ook nog een andere aanbieder van reparatie en/of onderhoud bezoeken. Daar verschillen de universele garages en de dealerwerkplaatsen overigens weinig van elkaar. Want 14 procent van de autobezitters die een universeel autobedrijf bezoeken, komen in dezelfde periode ook bij een andere onderhoudslocatie op bezoek.

GfK verzamelde de data van januari 2009 t/m juni 2010.

Klik hier voor de cijfertabel in groot formaat >>

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
20 mei 2025
Marc Oudshoorn directeur ASN Groep
20 mei 2025
Xavier Chardon wordt ceo Citroën
20 mei 2025
Broekhuis neemt Jansen2Wielers Barneveld over
20 mei 2025
Euromaster ondersteunt Voedselbanken Nederland
20 mei 2025
Vijf nieuwe servicepunten KwikFit voor e-bikes
20 mei 2025
ARN: 98,8 procent van gewicht auto hergebruikt
Meest bekeken berichten
Recente reacties