Om de Volkswagen-technicus bij zijn werk te ondersteunen presenteert het automerk het Mobile Augmented Reality Technical Assistance-systeem, kortweg Marta. Dit is een toepassing voor een tablet met 3D-weergave.

De auto wordt aan het servicesysteem gekoppeld, waarna op de tablet het silhouet van de auto verschijnt. Punten op dit silhouet markeren werkzaamheden die moeten worden uitgevoerd. Als de technicus een punt selecteert, ‘antwoordt’ Marta met stap-voor-stap (reparatie)instructies. Daarbij worden de benodigde onderdelen driedimensionaal op het display weergegeven. Marta geeft aan hoe deze dienen te worden gemonteerd en welke gereedschappen nodig zijn.

Digitale service-assistent voor onderhoud wordt voor het eerst toegepast op de Volkswagen XL1, waarvan in 2014 een kleine oplage in productie gaat. Het systeem kan echter ook voor andere Volkswagens worden ingezet.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
18 december 2025
Carwash Partspoint krijgt duurzaamheidskeurmerk
18 december 2025
Figiefa mist aftermarket in Automotive Package
18 december 2025
Nu al meer drankrijders dan in heel 2024
18 december 2025
Auto Kuipers Groep opent vijfde vestiging
18 december 2025
Overname Athlon door Arval bijna rond
18 december 2025
Recyclingbijdrage blijft 22,50 euro tot 2030
Meest bekeken berichten
Recente reacties