De industrie van personenauto’s in ons land doet nog steeds aardig mee als toeleverancier, maar niet als autofabrikant. Dat meldt Paul Krieckaert, directeur van Automotive NL in een interview op BNR Nieuwsradio. Hij zegt dat zijn organisatie 125 miljoen euro nodig heeft om de Nederlandse belangen internationaal te kunnen behartigen.

Automotive NL richt zich op toezeggingen van Minister Verhagen van Economische Zaken rondom het nieuwe innovatiebeleid, waarvoor het nodige geld beschikbaar is voor topsectoren. Er dient hiervoor wel een innovatiecontract te worden ingediend. Krieckaert denk jaarlijks in totaal 250 miljoen euro nodig te hebben voor onderzoek en ontwikkeling. De helft daarvan zou via de minister moeten komen.

In het gesprek op BNR vertelt de directeur dat Nederland een sterke positie heeft op het gebied van aandrijflijnen. Wij zijn ook sterk in smart mobility, het ontwikkelen van verkeersinformatiesystemen die geïntegreerd worden in de auto om filevorming tegen te gaan en het rijgedrag te beïnvloeden.

Deel dit artikel op

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties
  • Jeroen Blankestijn on De strijd om brons: “Jos, Volgens mij vergeet jij nog een importeur met 3 winkels… 🙂sep 6, 11:56
  • Henk on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Ik vraag mij af als dit wel mag en rechtsgeldig is om het te verhogen met 100%, dit mag volgens…sep 5, 19:35
  • Henk on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Boten zit de ellite op en veel zwartgeld dus die pakken ze niet, Zich zelf bijten doen ze niet.sep 5, 19:33
  • Henk on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Daar gaat het mis, voor de belasting is een camper juist een personen auto. Als ze gewoon zeggen een camper…sep 5, 19:31
  • Eric van Gurp on Helft lichte bedrijfswagens nu Euro 6: “Dan kunnen we binnenkort ook weer 130 op snelweg. De uitstoot is dan nu ook veel minder als 5 jaar…sep 2, 15:38