Marktplaats is met een nieuwe campagne gestart als onderdeel van een langdurige communicatiestrategie en crossmediale aanpak. Zij vraagt aandacht voor het kopen en verkopen van auto’s op de website en wil zo de handel vergroten. Marktplaats werkt hiervoor samen met Saatchi & Saatchi / Leo Burnett, dat onder andere werkt voor Fiat, Lancia en Jeep.
Remco Armee, hoofd automotive van Marktplaats: “Onze website is met ruim één miljoen unieke bezoekers per maand (STIR-meting) de meest bezochte autowebsite van Nederland. Met deze nieuwe communicatiestrategie gaan we deze positie verder uitbouwen, met name wat betreft het aanbod van dealers en auto’s met garantie.”
De communicatiestrategie zal zich zowel op kopers als verkopers van auto’s richten en zal een breed scala aan communicatiemiddelen bestrijken zoals TV, PR, social media, on- en offline communicatie en radio.
Marktplaats heeft begin dit jaar onderzoek gedaan naar het zoekgedrag van consumenten op de website. Daaruit blijkt dat de zwarte Volkswagen Golf in 2010 het meest in trek was. In Aftersales Magazine nummer zes van dit jaar staat een artikel over Marktplaats en de omzetgrootte binnen het bedrijf door de autoverkoop.