Meer werkplaatsomzet realiseren en daarbij de klantenloyaliteit versterken. Dat kan met de nieuwe module van softwareleverancier Wieberdink. Wanneer een aantal autogegevens bekend is (zoals het aantal verreden kilometers sinds de vorige onderhoudsbeurt of reparatie), kan bij het afsluiten van de factuur, automatisch melding worden gemaakt welke werkzaamheden over een bepaalde tijd/kilometrage nodig zijn.

De werkplaatschef of receptionist kan de klant hierover informeren en zelfs al een volgend werkplaatsbezoek inplannen. Het gaat om een proactieve manier van afspraken maken. Zo kan het systeem na een onverwachte reparatie bijvoorbeeld aangeven dat over een maand een onderhoudsbeurt aanstaande is of dat de distributieriem over 4.000 kilometer aan vervanging toe is.
Deze voorspellende gave van het factureersysteem is volledig gebaseerd op de voertuighistorie en de kilometrages die in het systeem zijn vermeld. Wanneer bij ieder werkplaatsbezoek een bandencontrole wordt uitgevoerd en bijvoorbeeld de profieldiepte wordt genoteerd, kan het systeem aangeven wanneer de banden aan vervanging toe zijn.

Bovenstaande voorbeelden geven aan dat een proactieve benadering van de werkplaatsvulling mogelijk is. Belangrijker is dat klanten al voor ze gaan zoeken naar een reparatieadres al een afspraak hebben.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
4 juli 2025
An Dams bestuurder Profile International
4 juli 2025
Het verlangen naar duidelijkheid
3 juli 2025
All-seasonband General Tire voor suv
3 juli 2025
AkzoNobel met Solera in datagestuurde duurzaamheid
3 juli 2025
Totale occasionverkoop H1 stijgt 4,2 procent
3 juli 2025
Cyberveiligheid zet branche op scherp
Meest bekeken berichten
Recente reacties