Leaseplan biedt vanaf nu haar klanten via Mijn Leaseauto de mogelijkheid om 24 uur per dag de administratie bij te houden. De website maakt ook het rijgedrag inzichtelijk, toont de schadehistorie en het brandstofverbruik. Inmiddels maken ruim 20.000 leaserijders van Leaseplan gebruik van Mijn Leaseauto.
Via het zogenaamde dashboard op Leaseplan.nl wordt ook het plannen van het onderhoud makkelijker gemaakt. Ook krijgt de leaserijder voortaan automatisch een herinnering als het tijd is voor de (winter)bandenwissel. De berijder kan na een onderhoudsbeurt de dienstverlening van de leverancier beoordelen, schademeldingen doen en bekeuringen betalen. Men kan zelf ook de contactgegevens wijzigen of een nieuwe auto aanvragen.
Daarnaast is het mogelijk online een internationaal verzekeringsbewijs aan te vragen voor een bezoek aan het buitenland. Maar ook het aanvragen van een nieuwe tankpas behoort tot de mogelijkheden. Verder kunnen klachten en suggesties online worden gemeld.
“We willen leasen echt makkelijker maken, voor iedere individuele klant”, aldus Erik Staat, marketingdirecteur van Leaseplan Nederland. “Onze leaserijders hebben nu de mogelijkheid om volledig digitaal zaken te doen met Leaseplan, waardoor er geen sprake meer is van papieren rompslomp. Zo is de schriftelijke bekeuring voortaan verleden tijd. Klanten krijgen een online melding en kunnen de bekeuring direct betalen via onze Ideal-toepassing. En bij een eventueel bezwaar is een kant-en-klaar bezwaarschrift beschikbaar.”
Volgens de leasemaatschappij is de leaserijder ook gek op winterbanden. Het aantal ingeplande afspraken voor een bandenwissel is, ondanks het zachte najaarsweer, nu al honderd procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar.