Grossiers die de producten van Bosal voeren, kunnen rond Pasen een mailing verwachten van de producent van onder meer uitlaten, trekhaken en fietsdragers. Het betekent de start van een campagne in de hele Benelux die zich tot het eind van het jaar zal uitstrekken.
Het merk Bosal heeft de afgelopen jaren aan bekendheid ingeboet, mede doordat de aandacht er vooral op was gericht intern de zaken op orde te brengen. Doel van de campagne is dan ook om het merk weer tussen de oren van de grossiers en garages te krijgen. In een pilot worden in eerste instantie zo’n 130 grossiers in de Benelux bereikt.
Aftermarket
Salesmanager Peter van Brussel: “We hebben nog steeds een sterke naam, alleen is het op het gebied van marketing de afgelopen jaren vrij stil geweest. De aftermarket staat nu weer hoog op de agenda. Hoewel meer dan 70 procent van onze productie OEM is, blijft de aftermarket voor ons belangrijk. Auto’s worden nog altijd ouder, dus de vraag naar vervangende onderdelen neemt toe. Uiteraard neemt de elektrificatie toe, maar de komende tien jaar kunnen we zeker nog vooruit met het bestaande productengamma en daar focust deze campagne ook op.”
Van Brussel wijst graag op de voordelen die het merk biedt: “We bieden een mooi product, van premium kwaliteit, in een heel brede range. We hebben eigen fabrieken, dus het is echt een Bosal-product. De pasvorm van onze producten is ook uitstekend, mede omdat we ook voor OEM’s produceren. Vanuit dat product ontwikkelen we producten voor de aftermarket. En de beschikbaarheid van onze producten is heel goed.”