Het nieuwe Audi Vehicle Safety Center op het incampus-terrein in Ingolstadt biedt aanzienlijk verbeterde en ultramoderne faciliteiten voor crashtests. Het beschikt onder andere over een aanloopbaan van 250 meter, een mobiel crashblok van 100 ton en de mogelijkheid om twee voertuigen onder een hoek van 90 graden tegen elkaar te laten botsen.

De faciliteit is Audi’s belangrijkste ontwikkelingsfaciliteit op het gebied van passieve veiligheid: Ongeveer 100 medewerkers zullen hier werken en alle testscenario’s uitvoeren die vandaag de dag bekend en relevant zijn. Tijdens de ontwerpfase werd ervoor gezorgd dat de faciliteit tests zou kunnen uitvoeren die veel verder gaan dan de huidige eisen van Audi’s vele markten. Dit betekent dat de faciliteit flexibel kan worden aangepast aan toekomstige ontwikkelingen.

Audi opens new Vehicle Safety Center

Audi investeerde in totaal ongeveer 100 miljoen euro in de faciliteit en de bouw duurde drie jaar. Het nieuwe Vehicle Safety Center kan een groter aantal en een grotere verscheidenheid aan botsproeven aan dan de botshal die voorheen werd gebruikt op het fabrieksterrein in Ingolstadt. De faciliteit is ook veel groter, met een kernoppervlak van 130 bij 110 meter en een hoogte van 20 meter. De geïntegreerde botsarena bestaat uit een steunvrij gebied van 50 bij 50 meter, terwijl de tegenoverliggende aanloopbanen een totale lengte hebben van 250 meter, waardoor tests kunnen worden uitgevoerd met snelheden die hoger liggen dan de huidige gebruikelijke vereisten. Een extra rijstrook maakt ook haakse botsingen tussen twee voertuigen mogelijk.

Verschillende crashbanen

Een botsblok van 100 ton is zo geplaatst in de botsarena dat het kan worden verplaatst en gedraaid, waardoor een zeer efficiënt proces mogelijk is voor de vele verschillende soorten botsproeven. Het gebied wordt doorkruist door verschillende crashbanen, waardoor onderzoek naar botsingen tussen twee voertuigen en integrale veiligheid mogelijk wordt. De zogenaamde “vliegende vloer” maakt het ook mogelijk om voertuigen zijdelings tegen obstakels te rijden. Elk voertuig ondergaat een groot aantal testscenario’s voordat het wordt gelanceerd.

Gordelsystemen en airbags worden nog efficiënter ontwikkeld dankzij een nieuwe slipschuif met vertragingseenheid. Geavanceerde hogesnelheidscamera’s en energiezuinige ledverlichtingssystemen vergemakkelijken het werk van het team in het Audi Vehicle Safety Center. Een dummylab, testbanken voor onderdelen, werkplaatsen en kantoren maken het gebouw compleet.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
21 september 2023
Meest bekeken berichten
Recente Reacties
  • Wil on Bumperkleven grootste irritatie: “Is er onderzocht wat de reden is van bumperkleven of waarom mensen op de linkerbaan te langzaam rijden? Heel veel…aug 31, 13:51
  • W, (Pim) van der Veer on ‘Moet iedereen een auto hebben?’: “Misschien wordt een eigen auto voor iedere burger als een opeisbaar recht beschouwd. De praktijk is dat iedereen zijn best…aug 30, 18:33
  • Harry Zuur on ‘CO2-rapportage wordt administratieve kluif’: “Straks gaat het al net zo als met de boeren in natura 2000 gebieden, teveel CO2, bedrijf weg er mee!…aug 24, 17:24
  • De Sutter Marc on Modulaire auto verlengt levensduur: “Beste Heel mooi maar helaas wil men deze zaken niet in Belgie, onlangs antwoord bekomen van Vlaamse overheid, In Belgie,…aug 17, 15:50
  • W, (Pim) van der Veer on Bandenvervangingsmarkt blijft afnemen: “Misschien ligt dat aan de lagere snelheden van auto’s, zowel door snelheidsbeperkingen als files. Als genoemd zullen de hogere kosten…aug 14, 17:00