Autoverzekeraar Ominimo, ondersteund door Zurich Insurance, is met Fixico een strategisch partnership aangegaan, waarbij Fixico al het schadeherstel van Ominimo via zijn platform zal beheren.
Na de start in Hongarije, waar het bedrijf in het eerste jaar 7 procent marktaandeel veroverde en meer dan 300.000 polissen afsloot, ondersteunt de samenwerking met Fixico de bredere Europese uitrol van Ominimo, dat kunstmatige intelligentie gebruikt bij de beoordeling van autoschades.
Netwerk
Fixico biedt een volledig digitaal en gestroomlijnd schadehersteltraject – direct geïntegreerd in Ominimo’s claimsystemen en processen. Het partnership omvat tevens Autoglaz als partner voor ruitschadeherstel, en biedt Ominimo realtime inzicht in de herstelstatus, prestaties van herstellers en klanttevredenheid. Belangrijke doelstellingen binnen de samenwerking zijn het herstellen van schades binnen 8 dagen in minstens 80 procent van de gevallen, het aanleveren van offertes binnen 24 uur en een minimale klanttevredenheidsscore van 4,5 (op een schaal van 1 tot 5).
“Fixico is van strategisch belang voor Ominimo. Gezamenlijk kunnen we onze klanten in Nederland én straks in andere markten een snel, transparant en schaalbaar hersteltraject bieden”, zegt Norman Metzner, CEO van Ominimo Nederland.
“Ons platform is gebouwd voor ambitieuze, vooruitstrevende verzekeraars zoals Ominimo”, aldus Derk Roodhuyzen de Vries, CEO van Fixico. “Samen geven we vorm aan de toekomst van schadeherstel – door datagedreven workflows te combineren met een optimale klantbeleving.”