Schadeherstel is allang niet meer alleen een kwestie van kundige voorbewerkers, plaatwerkers en spuiters die met de juiste middelen en onderdelen de auto weer als nieuw maken. Het immer toenemende codeerwerk bij de montage van nieuwe onderdelen vormt vaak een uitdaging. Jifeline heeft met de J-Rex het antwoord.

Partnercontent

Steeds meer onderdelen van auto’s moeten gecodeerd, geprogrammeerd en/of gekalibreerd worden bij vervanging of na schadeherstel. Een bekend voorbeeld betreft de ADAS-radarkalibratie (bijv. nadat een bumper gerepareerd is). Als het ontbreekt aan kennis, ervaring of de juiste apparatuur dan kan dit voor uitdagingen zorgen. Voor A.A.S. Autoschade reden genoeg om een pilot op te starten met Jifeline om te zien of de gewekte verwachtingen in de praktijk ook uitkomen. Een ervan draait bij Wilfred Herder, directeur van zes A.A.S. Autoschade-vestigingen en een Omnia Caravan & Camper Schadeservice-vestiging. “Ik had eigenlijk niet eens van Jifeline gehoord”, klinkt het eerlijk. 

Een half jaar na de start is Herder overtuigd van de toegevoegde waarde. “Natuurlijk kan niet alles op afstand, dat is ook niet gezegd van tevoren. In 95 procent van de opdrachten die we laten uitvoeren wordt deze daadwerkelijk succesvol uitgevoerd. En snel. Van wachttijden is amper sprake. En het mooie is: je betaalt alleen voor daadwerkelijk succesvol uitgevoerde opdrachten.”

In eigen huis

In het verleden werd veel gebruik gemaakt van de dealer om genoemd codeerwerk te kunnen regelen. “Dan heb je reistijd, maar erger nog is het er daadwerkelijk terecht kunnen. Je kunt niet wachten, die auto moet weer rijden. Zo snel mogelijk. Nu we op elke vestiging zo’n Jifeline J-Rex hebben liggen hebben we zelf de regie in handen. Neem de intelligente koplampen van Mercedes, die moeten aangemeld worden en dat deed de dealer voorheen. Nu verzorgt het team van Jifeline dat op afstand en we krijgen een toeter na afloop zodat we weten dat ze klaar zijn. Intussen kan ons team verder met het andere werk. Daar gaat het om, optimale efficiency.”

Het lijkt simpel als Herder het zo zegt, maar om zo ver te komen werkt Jifeline achter de schermen al jaren continu keihard om dit niveau te bereiken en nog verder te optimaliseren. Het wordt namelijk steeds lastiger. Componenten worden meer en meer door autofabrikanten afgegrendeld via een ‘Secure gateway’. Jifeline heeft dus niet alleen expertise nodig maar ook de juiste diagnosetools (zowel OE als universeel) die kunnen omgaan met alle merken/modellen en die ‘Secure Gateway’.

Jifeline heeft al met al een infrastructuur gebouwd waarover diverse partners remote diagnose uitvoeren. Daarnaast beschikt Jifeline zelf over een uitgebreide diagnose-helpdesk met de juiste kennis en een groot aantal OE-tools waarmee ze de meeste problemen kunnen oplossen.

Jifeline is een automotive diagnoseconcept. Wij beschikken over een helpdesk waar diagnosespecialisten op afstand een voertuig kunnen overnemen. Op deze manier kunnen wij allerlei werkzaamheden uitvoeren zoals bijvoorbeeld trekhaakcoderingen, sleutels inleren, verstuiveraanpassingen en service resets. Ook modulecodering zoals koplamp, radarkop, ABS, ECM etc. behoort tot de mogelijkheden. Dit zijn slechts enkele voorbeelden van onze uitgebreide mogelijkheden.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
2 april 2025
NexDrive en 50five maken laadoplossingen toegankelijk
2 april 2025
Autobedrijf Jan Greijmans verder als TOP Merkspecialist in Mazda
2 april 2025
Een robuuste strategie
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
Meest bekeken berichten
Recente reacties