De eerste dag van de door Fource-grossier Rijsbergen georganiseerde vierdaagse Automotive Expo 2018 is goed bezocht. De beurs in het Alkmaarse AZ-stadion is van een huisshow uitgegroeid tot een heuse regionale vakbeurs. De beurs wordt bovendien elk jaar groter.

In de expo-ruimten van het stadion bieden standhouders hun producten en diensten aan. Daarnaast is er nu buiten ook een grote tent neergezet. Hierin is veel aandacht voor werkplaatsapparatuur en de portfolio aan werkplaatsconcepten die Fource ondersteunt. Zo toont Bosch er de connected werkplaats van de toekomst. Daarnaast zijn Arex, Rijpma en Fuchs als equipmentpartners van Fource aanwezig.

Congres

De expo werd maandag 12 maart ingeluid door een congres voor universele autobedrijven. Na een trendanalyse van trendwatcher Igor Beuker ging een forum met de zaal in discussie. Deze discussie stond onder leiding van Joost van der Weijden van Door training & coaching. Het forum (op de foto v.l.n.r.) bestond uit Bosch Car Service-ondernemer Gert Jan Versteegen, operationeel manager Automotive Academy Jochen van Egmond, algemeen directeur van Fource Johan van der Hoeven, directeur Carsys Nico Houben en Benjamin van den Broek, die als consument zijn ervaringen met het autobedrijf deelde. Een belangrijk punt in deze discussie was de loyaliteit van de consument. Die lijkt in de huidige tijd af te nemen. Veel concepten zijn daar, met name in hun marketing, op gericht. Dankzij internet worden consumenten verleid om bij verschillende aanbieders te gaan shoppen. Geconstateerd werd dat consumenten echter vaak over te weinig informatie beschikken om verschillende aanbiedingen goed met elkaar te kunnen vergelijken. De Automotive Expo 2018 duurt nog tot 15 maart en is iedere dag vanaf 16.00 uur toegankelijk.
Laatste nieuws
1 mei 2024
Meest bekeken berichten
Recente Reacties