Na de lancering van het oorspronkelijke TurboPartner-concept in 2011 en de 2.0-versie in 2018 werd het tijd voor de volgende stap. De toevoeging ‘Pro’ zegt alles over de ambities die initiatiefnemer Turbo’s Hoet heeft.

De vier pijlers onder het concept blijven onverminderd van kracht, benadrukken Olaf Velthuis en Eric Hopman. Die vier zijn de Geen Gezeur Garantie (ongeacht oorzaak), de technische ondersteuning binnen dertig minuten na registratie van de turbo, de Online Kennisbank en de Turbo Insurance die, wederom ongeacht de oorzaak, het arbeidsloon vergoedt.

“Belangrijk onderdeel van onze dienstverlening is dat we binnen dertig minuten na registratie van een turbo de technicus bellen voor advies en begeleiding. Daar onderscheiden we ons nadrukkelijk mee”, vertelt Olaf. “Op deze manier kunnen we veel problemen vooraf voorkomen en weten we precies waar behoefte aan is. Omgekeerd weten gelukkig veel garagisten ons ook te vinden tijdens het diagnoseproces. Bij twijfel treden we op als sparringpartner. Niet met het doel om zoveel mogelijk turbo’s te verkopen maar om de garagist te helpen bij een juiste diagnose. Vergeet niet: een turbodefect is eigenlijk altijd een gevolg van een probleem elders. Kennis en diagnose zijn cruciaal.”

Het doel achter het concept blijft met de introductie van TurboPartner Pro onverminderd van kracht: professionele ondersteuning bieden aan de garagist vóór, tijdens en na montage van de turbo. Voordeel voor de garagist is dat deze zo de risico’s van een turbomontage beperkt. Ook de grossier profiteert van het concept doordat turbo’s eenvoudiger te verkopen zijn en TurboPartner-trainingen op locatie worden gehouden. Dat biedt een extra contactmoment met de garagist.

Training

Training en inhoudelijke kennis zijn altijd kernpunten binnen het concept geweest. Nieuw is dat de technici periodiek online getraind worden. “Elk kwartaal krijgt iedereen een kleine kennistest”, legt Olaf uit. “Door drie vragen te laten beantwoorden willen we de technici scherp houden en kunnen we ontbrekende kennis aanvullen indien nodig.”


Het doel blijft ongewijzigd: professionele ondersteuning bieden aan de garagist vóór, tijdens en na montage van de turbo.


Een nieuwe extra pijler onder het concept betreft de marketingkant. “Via een nieuw platform gaan we de TurboPartners helpen beter online vindbaar te worden als de lokale turbospecialist”, vertelt Eric. “Als afzonderlijk autobedrijf is dat lastig te realiseren dus ontzorgen wij ze graag op dit vlak.”

Nieuw is verder dat het concept drie niveaus kent: Goud, Zilver en Brons. Hoeveel gecertificeerde technici een bedrijf heeft en hoeveel turbo’s die registreren vormen het uitgangspunt voor de niveauselectie. “Bestaande TurboPartners worden ingedeeld in Zilver en hebben vervolgens tot het einde van dit jaar om training te volgen. Nieuwe TurboPartners starten op het niveau Brons of Zilver. Dit zal afhangen van het aantal gecertificeerde technici na het volgen van het trainingsprogramma 2024. Na twaalf maanden wordt het aantal geregistreerde turbo’s leidend.”

Verbeterde Kennisbank

Al vanaf niveau Brons krijgen de deelnemers een positie op de genoemde online dealerlocator en de periodieke online training. Voor Zilver worden daar twee elementen aan toegevoegd: de sterk verbeterde Kennisbank en koppeling tussen de dealerlocator en het bekende reviewplatform Klantenvertellen. “De reviews die je daar als autobedrijf krijgt van je klanten resulteren direct in een betere online vindbaarheid, dus dat is heel waardevol”, aldus Eric.

Elke TurboPartnerPro krijgt toegang tot een eigen Mijn TurboParter omgeving, waar ze zaken als registraties, status gecertificeerde technici etc kunnen inzien. Daarnaast kunnen ze daar de kennistests starten en terugzien. Wie als TurboPartner Pro het niveau Goud bereikt krijgt behalve deze zaken toegang tot een eigen Partnerportaal. “Dit is in feite een marketingondersteuningstool”, zegt Olaf. “Hier zijn allerhande promotiematerialen te vinden waarmee het autobedrijf het succes rond turbo’s kan vergroten.”
Dat Turbo’s Hoet de partnerbedrijven in het kader van de Geen Gezeur Garantie het uurloon van de technicus vergoedt benoemden we al eerder. “De kostenstijgingen van afgelopen jaren hebben we terug laten komen in een marktconforme vergoeding van 40 euro. Op niveau Zilver stijgt dat met een tientje per uur en voor de Goud-deelnemers komt daar nog eens een tientje bovenop.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
31 maart 2025
Nicola Torregiani neemt Benelux-markt onder zijn hoede 
Meest bekeken berichten
Recente reacties