Zoals beloofd heeft Volkswagen aan de vooravond van de IAA in Frankfurt zijn nieuwe logo gepresenteerd. Tegelijk vond hier de introductie plaats van de volledig elektrische ID.3.

Met het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl wil Volkswagen een nieuwe start maken. “De nieuwe uitstraling van het merk is het begin van een nieuw tijdperk voor Volkswagen”, zegt Jürgen Stackmann, lid van de Raad van Bestuur van Volkswagen en verantwoordelijk voor verkoop, marketing en aftersales. “Met onze nieuwe producten en diensten ondergaat het merk een fundamentele transformatie naar een toekomst met een neutrale emissiebalans voor iedereen. Dit is hét moment om het nieuwe elan van ons merk zichtbaar te maken voor de buitenwereld.”

ID.3

Onderdeel van die weg naar een emissieloze toekomst is de introductie van de ID.3, waarmee Volkswagen elektrische mobiliteit voor meer mensen toegankelijk wil maken. De ID.3 zal verkrijgbaar zijn met drie verschillende batterijen, die respectievelijk goed zijn voor een actieradius van 330, 420 of 550 kilometer. De eerste exemplaren komen medio 2020 op de markt. In Duitsland zou de basisprijs onder de dertigduizend euro moeten blijven. De Nederlandse vanafprijzen worden binnenkort bekendgemaakt.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 oktober 2025
BASF Coatings zelfstandig verder met Carlyle
17 oktober 2025
Bosch Workshop Partner traint via LKQ Academy en Koskamp Opleidingen
16 oktober 2025
Automechanika start klassiekernetwerk
16 oktober 2025
RDC waarschuwt voor proefritfraude
16 oktober 2025
Gratis winterinspectie Hyundai
16 oktober 2025
Omzet Fastned plust 44 procent in Q3
Meest bekeken berichten
Recente reacties