Zoals beloofd heeft Volkswagen aan de vooravond van de IAA in Frankfurt zijn nieuwe logo gepresenteerd. Tegelijk vond hier de introductie plaats van de volledig elektrische ID.3.

Met het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl wil Volkswagen een nieuwe start maken. “De nieuwe uitstraling van het merk is het begin van een nieuw tijdperk voor Volkswagen”, zegt Jürgen Stackmann, lid van de Raad van Bestuur van Volkswagen en verantwoordelijk voor verkoop, marketing en aftersales. “Met onze nieuwe producten en diensten ondergaat het merk een fundamentele transformatie naar een toekomst met een neutrale emissiebalans voor iedereen. Dit is hét moment om het nieuwe elan van ons merk zichtbaar te maken voor de buitenwereld.”

ID.3

Onderdeel van die weg naar een emissieloze toekomst is de introductie van de ID.3, waarmee Volkswagen elektrische mobiliteit voor meer mensen toegankelijk wil maken. De ID.3 zal verkrijgbaar zijn met drie verschillende batterijen, die respectievelijk goed zijn voor een actieradius van 330, 420 of 550 kilometer. De eerste exemplaren komen medio 2020 op de markt. In Duitsland zou de basisprijs onder de dertigduizend euro moeten blijven. De Nederlandse vanafprijzen worden binnenkort bekendgemaakt.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 juli 2025
ADPA en GVA winnen zaak tegen BMW
11 juli 2025
Prijs voor beperken waterstofverliezen
11 juli 2025
Autowasdag levert 60.721 euro op voor Prinses Máxima Centrum
11 juli 2025
20 procent meer auto’s gestolen
11 juli 2025
Duurzaamheid: voorkomen beter dan genezen
10 juli 2025
ACtronics breidt revisie-aanbod uit
Meest bekeken berichten
Recente reacties